"/> "/>
Andorra la Vella.- Prop de 100 professionals han pres part aquest dimarts en el 'roadshow' d'intel·ligència artificial (IA), organitzat per la consultora tecnològica SEIDOR, i durant el qual s'han presentat 25 casos pràctics que mostren com la IA pot transformar àrees clau com les finances, el màrqueting, l'atenció al client i la gestió de magatzems.
En l'obertura de la sessió, el secretari d'Estat de Transformació Digital i Telecomunicacions, Marc Rossell, ha destacat que “el Govern treballa, des de fa temps, per impulsar una transformació digital a tots els nivells i, en concret, el desplegament del Programa de digitalització d’empreses (PDE) n'és un exemple clar, ja que s'ha convertit en una de les eines principals per incrementar la maduresa digital del país".
Bona mostra d’això, ha subratllat, és que Andorra ha avançat significativament en els rànquings internacionals de digitalització i que “actualment, el país ocupa el primer lloc en connectivitat gràcies al desplegament de fibra òptica a totes les llars i al grau de cobertura del 5G”, que segons, Rossell, “és un assoliment que ens situa a l’avantguarda de la digitalització a Europa”. Finalment, ha apuntat que “disposem d'un ecosistema ideal per impulsar la transformació digital i esdevenir un pol d'atracció de projectes d'intel·ligència artificial”.
Per la seva banda, Carlos Polo, director d'IA a SEIDOR i professor d'emprenedoria i innovació a la Universitat de Deusto, ha afirmat que “aquest 'roadshow' és una oportunitat única perquè les empreses vegin de primera mà com la IA pot integrar-se en les seves operacions de manera tangible”.
L'objectiu de la trobada ha estat presentar els principals casos d'èxit en l'aplicació de la IA, promovent la competitivitat empresarial a través d'aquesta tecnologia. El 'roadshow' sorgeix com a resposta a l'alt interès, inquietuds i dubtes detectats per SEIDOR entre més de 130 empreses a les quals ha impartit diverses formacions en IA, al llarg d'aquest any. A més, busca inspirar i resoldre dubtes perquè les empreses integrin la IA en les seves estratègies de creixement de cara a 2025.
La visió d'IBM, SAP i Microsoft
Els experts en IA d'IBM, SAP i Microsoft han compartit la seva visió sobre els beneficis que aquesta tecnologia pot aportar als diversos sectors d'activitat.
Així, Victoria Gómez, líder d'intel·ligència artificial a IBM Espanya, Portugal, Grècia i Israel, ha destacat que “en la fase actual, on les empreses busquen desplegar i escalar els seus casos d'ús d'Intel·ligència Artificial, és clau posar al centre la governança i la confiança de la IA”. Gómez ha afegit que “des d'IBM, podem ajudar tot tipus d'empreses, des de petites fins a grans, en aquest viatge amb les nostres solucions d'IA obertes, responsables i disponibles en entorns de núvol híbrid”.
Per la seva banda, el Solution Advisory Manager de SAP, Rafael Valdés, ha remarcat que “SAP està transformant el món empresarial amb la IA, especialment la IA generativa, impulsant un canvi profund en el treball, els negocis i la societat”. Segons Valdés, “amb SAP Business AI, la IA s'integra en els processos i anàlisis comercials per generar resultats innovadors, oferint a les organitzacions un avantatge competitiu únic en combinar IA, processos i dades clau”.
Finalment, Karine Regniez, Global Partner Solutions Tech Lead de Microsoft, ha manifestat que “la intel·ligència artificial és el motor que impulsarà la competitivitat de les empreses en els pròxims anys, optimitzant processos i facilitant la innovació, adaptació i lideratge en un entorn cada vegada més dinàmic i exigent, generant noves oportunitats de negoci”.
Google Cloud i AWS també participen com a col·laboradors clau en aquesta iniciativa, donant suport a l'adopció d'IA en diferents plataformes empresarials.