Diumenge 22 de desembre de 2024
|
04:25 H
El soci i director d’operacions d’Identty, Franc Góngora.
El soci i director d’operacions d’Identty, Franc Góngora. (Foto: Franc Góngora)
Speaker's Corner

'El més important no és digitalitzar, sinó que primer s'ha d'entendre quin és el teu objectiu com a empresari'

La digitalització empresarial esdevé cada vegada més un tema central en els negocis actuals. En un entorn on la tecnologia està avançant vertiginosament, les empreses se senten sotmeses a una creixent pressió per adaptar-se i implementar noves estratègies digitals per a mantenir-se competitives.

Andorra la Vella.- La digitalització empresarial esdevé cada vegada més un tema central en els negocis actuals. En un entorn on la tecnologia està avançant vertiginosament, les empreses se senten sotmeses a una creixent pressió per adaptar-se i implementar noves estratègies digitals per a mantenir-se competitives. En aquest context, el soci i director d'operacions d'Identty, Franc Góngora, oferirà el pròxim 28 de maig a l'hotel Roc Blanc una xerrada on explorarà la importància d'adequar les estratègies digitals a les necessitats de cada empresa.

Així doncs, Góngora reconeix que la digitalització no és una fita en si mateixa, al contrari, és una eina per tal d'assolir els objectius de l'empresa de manera més eficient. Abans, segons el director, és imprescindible comprendre "com és el teu negoci, el teu pla de negoci, quin és el teu pla de comunicació i com arribaràs al teu públic objectiu". En resum, Góngora recomana adoptar estratègies digitals adaptades a les necessitats específiques de l'empresa, subratllant que "el més important no és digitalitzar, sinó que primer s'ha d'entendre quin és el teu objectiu com a empresari".

En relació amb la inversió del procés de digitalització, "primer cal tenir en compte la capacitat real que tens per poder invertir, i també de la capacitat real que tens de monetitzar", segons destaca el director d'Identty. En aquest aspecte, s'ha de tenir en compte la preparació dels recursos humans en acceptar aquest canvi i si el poden fer, i si no és el cas, això també suposa una despesa creant "una ineficiència en el dia a dia, més desconeixement i més desconfiança".

Finalment, el director d'Identty explica que un dels errors més comuns que comenten les empreses és "cedir davant la pressió de digitalitzar-se i voler estar a les xarxes socials". Segons ell, aquesta urgència per digitalitzar-se sovint "no és necessària", ja que pot portar a inversions ineficients i a una presència digital poc efectiva. Així mateix, el director reitera la importància de comprendre profundament el negoci, i sobretot tenir clar "què motiva al públic objectiu". Això inclou analitzar meticulosament la marca, els seus valors i la seva proposta única, per tal de desenvolupar una estratègia digital. En definitiva, es tracta de fer un ús adequat de les eines digitals, assegurant-se que cada propòsit estigui alineat amb els objectius de l'empresa i que aportin un valor real.

Notícies relacionades