"/> "/>
Diumenge 22 de desembre de 2024
|
08:00 H
El fundador de LCR Agency i del mitjà Sauvages News, Arnaud Prunet.
El fundador de LCR Agency i del mitjà Sauvages News, Arnaud Prunet. (Foto: A. P.)
Speaker's Corner

L'eco-ansietat: el 'repte major' de la generació Z davant un problema que deriva en un bloqueig psicològic

El terme 'eco-ansietat' cada vegada guanya més terreny en una societat que està constantment castigada i preocupada pels problemes mediambientals. De fet, aquest és un estat psicològic que ha començat a afectar a la generació Z, però que també ho fa en altres generacions, encara que no amb tanta incidència. "Els individus que ho viuen, tenen un sentiment d'impotència envers els problemes mediambientals actuals. Es pateix un període de bloqueig, inclús d'immobilització, per la gran magnitud d'aquesta tasca", explica el fundador de LCR Agency i del mitjà Sauvages News, Arnaud Prunet.

Andorra la Vella.- El terme 'eco-ansietat' cada vegada guanya més terreny en una societat que està constantment castigada i preocupada pels problemes mediambientals. De fet, aquest és un estat psicològic que ha començat a afectar a la generació Z, però que també ho fa en altres generacions, encara que no amb tanta incidència. "Els individus que ho viuen, tenen un sentiment d'impotència envers els problemes mediambientals actuals. Es pateix un període de bloqueig, inclús d'immobilització, per la gran magnitud d'aquesta tasca", explica el fundador de LCR Agency i del mitjà Sauvages News, Arnaud Prunet. Una problemàtica que s'agreuja amb la hiperconnectivitat i la joventut de la generació Z que, a priori, són els encarregats de resoldre la situació. Així ho explicarà l'expert durant la seva xerrada 'Eco-ansietat i hiperconnectivitat: el repte de la generació Z' del pròxim dimecres 18, emmarcada en el cicle de conferències Speakers'Corner que du a terme periòdicament l'hotel Roc Blanc.

Posar solució a problemàtiques com el canvi climàtic, "és un repte major per ells, perquè han de demostrar que es valen per si mateixos". "Les generacions precedents ja no estan a l'altura i els hi toca amb ells prendre el poder i salvar al món", concreta. Les dues problemàtiques evolucionen alhora que la generació Z (els nascuts entre el 2000 i el 2010) comença a créixer. "Avui dia, els primers membres d'aquest període ja s'incorporen en el mercat laboral i tenen prou edat per revelar-se i fer-se valdre", declara Prunet. Així mateix, són ells mateixos els que doten d'una "creativitat extrema" per poder aportar solucions, però que sovint es veu frenada per la incapacitat d'aplicar-les per la seva joventut i l'excés d'informació que es rep en el món digital.

Un altre dels aspectes que ho endarrereixen és la tecnologia que atura tot i fer ús d'eines digitals. "Parlem que a Europa, la mitjana diària d'ús dels 'smartphones' per usuari és de quatre hores, mentre que a Amèrica passa de les set", revela l'expert. Aquest fet genera un consum excessiu de pantalles que es transforma en una addicció, on "els joves estan 'drogats' per la dopamina d'aplicacions com TikTok o Instagram", declara, afegint que les xarxes socials no són perjudicials, sinó que és l'excés que les transforma.

Tots els factors esmentats anteriorment deriven en una pertorbació del benestar dels joves que sovint es queden immòbils davant aquest nou estat mental. "Hi ha diverses solucions al problema que passen per aquest excés de creativitat que tenen la generació Z i les aportacions que podem fer cadascun de nosaltres", menciona. Cal destacar que, encara que aquesta generació seria l'encarregada de poder solucionar-ho, les generacions anteriors són imprescindibles en aquest viatge amb les seves idees. Amb tot, primer s'ha de poder resoldre la manca de comunicació i consideració entre generacions. "Amb esforços, una millor comunicació és possible", conclou Prunet.

Notícies relacionades