Andorra la Vella.- Quines són les passes a seguir perquè un negoci gastronòmic sigui rendible? Sota aquesta premissa neix 'Be. by Balada', una nova consultora impulsada per Jaume Balada i Eugeni Serranos que ofereix solucions inspiradores per a obertures de negocis, restaurants, bars i hotels, i que pròximament aterrarà al país.
L'acte de presentació oficial del projecte tindrà lloc a l'hotel Zenit Diplomàtic d'Andorra la Vella, el proper 5 de novembre, a partir de les 11 hores. Durant la jornada, està prevista la celebració d'un 'showcooking' a càrrec del propi Balada, que elaborarà en directe un verat marinat, un escabetx lleuger i uns rovellons encurtits, amb aliments subministrats pel centre comercial Sant Eloi.
L'objectiu del projecte que tot just comença a caminar és senzill: fer que un negoci gastronòmic sigui un èxit. Per aconseguir-ho, la consultora elabora una sèrie de propostes que s'articulen a través d'un pla d'acció específic que té com a finalitat arribar a la rendibilitat desitjada pels propietaris.
Un dels principals actius de 'Be. by Balada' és, precisament, els seus impulsors, dels quals destaca la seva experiència internacional aplicada al concepte inicial, a l'anàlisi operatiu i a la posada en marxa del negoci.
En aquest sentit, els principals aspectes que s'identifiquen i sobre els quals es treballa són la ubicació, la qual cosa implica estudiar la competència de l'entorn, el disseny interior i exterior del local, i l'oferta gastronòmica de la zona. També cal incidir sobre el comportament de la clientela i apostar per un producte que aporti un valor diferencial.
Així mateix, és necessari tenir un ampli coneixement del negoci en termes com l'ordre, el rigor i la sostenibilitat, mentre que el darrer punt del treball de la consultora se centra en l'equip i els 'partners' del negoci, un dels punts clau per assolir l'èxit.