La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS) ha finalitzat els estudis de viabilitat tècnica d’un aeroport al pla d’Envalira. Segons la proposta actual, l’aeroport s’emplaçaria a la vall del riu Valira d’Orient i tindria una pista de 1.800 metres de llarg, 45 metres d’amplada de pista i una zona de seguretat replantada amb vegetació autòctona, i el cost de la infraestructura seria d’uns 345 milions d’euros.
El projecte inclou a més, la terminal, el pàrquing cobert i altres serveis. Per realitzar els dos primers estudis tècnics del projecte, el de viabilitat de procediments de vol i el d’infraestructures, la Cambra ha comptat amb l’assessorament de les empreses NAVBLUE (del Grup AIRBUS) i CGX, expertes en aviació internacional i en la construcció d’aeroports arreu del món. Aquests documents seran ara traslladats al Govern que serà el responsable, també, de dur a terme un seguit de fases per valorar tant l'homologació de la infraestructura com la seva sostenibilitat ambiental i la viabilitat econòmica.
Des de la Cambra de Comerç continuen incidint en la necessitat que el país compti amb un aeroport com a eina de desenclavament del país. Així defensen que aportarà "la màxima competitivitat econòmica al país i suposarà un revulsiu per fer un canvi de model econòmic i generar diversificació econòmica amb relació als pilars econòmics tradicionals que sustenten el PIB". És més, veuen que l'impacte positiu de la infraestructura serà extrapolable a tota la regió del Pirineu. I quant a l'aeroport de la Seu, defensen que "complementarà aquest impuls econòmic, però no és una alternativa capaç de donar aquest abast".
En el marc del pla de desenclavament, la Cambra continua treballant també per impulsar el projecte del tren. En aquest sentit, posen en relleu que han pogut constatar "l’interès compartit amb d’altres cambres de comerç internacionals" i assenyalen que estan en converses amb institucions veïnes per tal de valorar les possibilitats de connexió amb França i Espanya i establir un equip de treball conjunt que faciliti les comunicacions amb la resta d’Europa. Destaquen que el tren, "que tindria un cost significativament més elevat que l’aeroport i un horitzó de realització d’una o dues dècades, requeriria del compromís polític de França i d’Espanya, i de l’atorgament de subvencions europees, ja que es desenvoluparia en territori nacional i internacional reduint les competències en l’administració i la gestió". Així i tot, defensen que "facilitaria l’entrada de persones i mercaderies al país, i seria un avenç en les comunicacions sostenibles".