La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis ha lliurat aquest dimarts els premis del 23è Concurs d’aparadors de Nadal, un acte en format reduït i presencial en el qual han participat els guanyadors; el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo; i el president de la Cambra, Miquel Armengol. Cal destacar que l’evolució de la situació epidemiològica i sanitària causada per la Covid-19 ha obligat la institució a cancel·lar el tradicional acte de lliurament del concurs, que s’havia fet cada mes de gener, i de manera ininterrompuda, durant 22 anys.
Enguany, l’establiment amb el millor aparador ha estat la botiga Mítics, d’Escaldes-Engordany, premiada amb un estudi complet per a l’obtenció del segell 'Andorra Comerç Excel·lent'. El jurat ha destacat el fet que l’escenari transmetés un ambient de Nadal blau, visible des de molts metres de distància gràcies a la seva il·luminació. L’accèssit, premiat amb un forfet d’esquí de temporada per gentilesa de Ski Andorra, ha estat per al centre comercial illa Carlemany. Es tracta d’un muntatge de grans dimensions, en el qual la decoració es reparteix de manera dominant per tot l’espai del centre, creant una pluja de llum.
D'altra banda, els premis temàtics, consistents en un sopar per dues persones han estat, per a Pizzeria Primavera, per l'originalitat; Pastisseria Estopiñan per l'impacte comercial i Calçats Albert, per la qualitat artística. Així mateix, el premi temàtic a l’aparador més sostenible, concedit per Andorra Sostenible i consistent en una panera de productes ecològics i de proximitat, ha estat per a Petit Albert.
Enguany, la Cambra ha comptat amb la participació d’Unicef amb un premi especial en forma de panera de productes ecològics i de proximitat, concedit per MoraBanc a l’aparador temàtic 'Unicef: Reimaginem un món millor per als infants'. L’establiment guanyador d’aquest premi ha estat CAD2 decoració. A més, per tots els aparadors que s’han decorat amb aquesta temàtica, MoraBanc ha aportat 100 euros a Unicef.
Durant l’acte, el president de la Cambra ha volgut agrair la xifra de participants en aquesta edició, un total de 75 inscrits, la seva implicació en un any tan atípic, i la bona acollida a la crida de la Cambra de portar la il·lusió del Nadal a Andorra gràcies als seus aparadors. “Sabem que aquest any ha estat especialment difícil per als establiments i botigues del país. Per això volem posar en valor la seva feina d’embellir els aparadors de la ciutat i portar el Nadal a Andorra”, ha manifestat Miquel Armengol.
Per aquest motiu, la Cambra ha volgut obsequiar tots els establiments participants amb una entrada als cinemes illa Carlemany, i amb un val d’un 10% de descompte per a qualsevol dels cursos de catàleg oferts per la Cambra durant l’any 2021.
Així mateix, el proper 26 de gener a les 15 hores, l’ aparadorista Marc Argensó farà un webinar sota el títol 'Planifica el teu aparador de forma eficaç'.