"/> "/>
Aquest mes de setembre es posarà en funcionament l'Associació Andorrana de Consumidors i Usuaris, una nova entitat que, com diu el seu nom, pretén vetllar perquè no es vulnerin els drets de la població en l'àmbit del consum i el comerç. Aquesta nova associació omple el buit que el 2010 va deixar l'Associació de Consumidors i Usuaris que presidia Joan Antoni Sarmiento. Lluís Ferreira, que n'assumirà les tasques de president, ha exposat que era "impensable" que el país no comptés amb una associació de protecció d'aquestes característiques, i així ho havien transmès entitats similars espanyoles i franceses.
Paral·lelament, és una entitat necessària i que complementarà el Servei d'Atenció al Consumidor del Govern. Ferreira ha exposat que sovint les queixes de la població per temes de comerç o consum van contra les administracions, i que per tant no té sentit adreçar-se a aquest organisme. A més, hi pot haver "interessos relacionats" entre certes empreses que puguin rebre queixes i el Govern, ha manifestat Ferreira.
La nova associació de consumidors i usuaris es va començar a gestar a l'hivern i ja compta, des de finals del juliol, amb els permisos governamentals. Ara s'estan acabant d'ultimar els darrers tràmits, així com la creació de perfils per a les xarxes socials i una pàgina web, amb l'objectiu de presentar-se públicament les properes setmanes. Pretén "comptar amb tothom" i reunir el màxim de socis. De fet, volen reunir-se amb els impulsors de l'antiga associació. El primer objectiu serà "educar" més que criticar només començar, ha assegurat el seu president. Tindran una oficina presencial a Escaldes-Engordany.
D'entre les problemàtiques les quals vol començar a incidir la nova associació, hi ha la de treballar perquè tots els establiments d'Andorra disposin de fulls de reclamació, cosa que no està passant, ha alertat Ferreira. Així mateix, també es vol controlar el tema de la protecció de dades, tenint en compte que amb la legislació actual el ciutadà està molt desprotegit. L'Agència andorrana de protecció de dades només pot actuar si hi ha reclamació prèvia, ha explicat Ferreira, fet que pràcticament no es fa mai.