Dues empreses especialitzades assessoraran la Marca Andorra. La primera servirà per establir un mecanisme de treball que posi en valor les virtuts de la marca i les posi en el context internacional. La seva feina durarà tres mesos, passats els quals donarà el relleu a una altra empresa més centrada en els àmbits creatiu i d'imatge. La tasca d'aquestes empreses tindrà el suport de la comissió Marca Andorra de la Confederació Empresarial Andorrana (CEA). Aquesta segona empresa es dedicarà a dissenyar el material de la marca així com els signes identificatius.
La Marca Andorra ja disposa d'una taula publicoprivada amb representants de tots els partits polítics, del Govern, els comuns i de les associacions empresarials Confederació Empresarial Andorrana (CEA), Empresa Familiar Andorrana (EFA) i Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS). L'objectiu de la Marca Andorra és fer un país fort i atractiu i aconseguir que l'administració sigui més àgil i propera als ciutadans. També s'implica amb la preservació d'actius com l'entorn natural, la qualitat de vida i la seguretat ciutadana.
Així, s'han creat set branques de treball. El funcionament de la Marca Andorra es fa en base a recursos públics i privats i també amb aportacions. Segons el president de la comissió Marca Andorra i comunicació de la CEA, Pere Augé, "és un procés previ a la consolidació d'una nova oferta global, basada en el redefinit model turístic i comercial, en la consolidació de l'esport de neu i muntanya, en el desenvolupament de les noves tecnologies, en la competitivitat fiscal i l'atracció d'inversió empresarial financera, i en una administració àgil i propera als ciutadans".