Andorra la Vella.- Treballar la teva marca personal a través de l'storytelling, una tècnica narrativa que busca atreure i connectar emocionalment amb l'audiència a través de la creació d'històries i relats amb la finalitat de transmetre una idea o missatge central. Aquest serà l'objectiu de la conferència 'El teu viatge d'heroi. Com i per què treballar la narrativa de la teva marca personal', una ponència que s'emmarca en el cicle Speakers'Corner i que tindrà lloc aquest dilluns 10 de juny a l'hotel Roc Blanc a càrrec de Nerea Gutiérrez.
La sessió, que donarà el tret de sortida a partir de les 19 hores, s'enfocarà en explicar quin és el treball que s'ha de dur a terme per desenvolupar la teva marca personal prenent com a punt de partida 'El viatge de l'heroi', una de les trames narratives més conegudes que explica l'evolució d'un personatge i el seu procés de començar una nova aventura, on s'enfronta a diversos desafiaments que acaba superant per després compartir-los amb altres persones. Precisament, la ponent posa en relleu la importància de "treballar la narrativa" a l'hora de vendre un producte o servei, ja que aquesta "és la millor forma de diferenciar-nos".
Gutiérrez manifesta que 'El viatge de l'heroi' és una tècnica molt utilitzada entre les persones que es dediquen a la venda de productes, tot i que no se li sol donar un ús correcte, ja que "en moltes ocasions posem el focus en els obstacles que hem hagut de superar o en el conflicte, i això provoca que acabis explicant la història d'una forma arrogant o la història de la víctima quan el focus està realment en la transformació del personatge i en tot allò que ha anat superant".
Així doncs, durant la ponència l'especialista donarà les claus per créixer en la teva marca personal perquè "al final és la nostra millor eina de diferenciació". Concretament, a banda del seu cas personal, explicarà com s'ha d'estructurar una història correctament per tal d'arribar al públic fent èmfasi en els detalls més importants i sense caure en la redundància o en un temps d'exposició excessiu. "Hi ha gent que té històries molt potents, però en no tenir una història treballada el missatge es perd, i per això és important treballar l'storytelling", conclou.