Escaldes-Engordany.- El mètode de funcionament d'una empresa s'ha de prendre com una metàfora, com si fossin mariners en un vaixell lluitant contra una tempesta. Quan entra en joc un moment de crisi en l'organització, és en el moment en què poden succeir problemes de descoordinació i falta de comunicació. "Per aquest motiu, és necessari que hi hagi un gerent que pugui agafar degudament el timó, però si no dota d'una formació com la que s'exigeix en l'àmbit esportiu, pot acabar de destrossar-ho tot" han esmentat els experts en dinàmica empresarial Danielle i Marc Roussel, durant la xerrada 'Gestió estratègica de crisi d'empresa' inclosa en el marc de conferències Speakers'Corner que organitza periòdicament l'hotel Roc Blanc.
Aplicant-ho al panorama empresarial nacional actual, l'acord d'associació a la Unió Europea pot fer que el plec d'aspectes positius que aportaran a les entitats, es capgiri la situació i es tornin negatius. I la responsabilitat recau completament en el cap de direcció. "Si el gestor sap com gestionar aquests moments de feblesa, és quan tot el grup pot donar passes fermes" ha al·legat Danielle Roussel. En aquest sentit, s'ha de poder tenir un coneixement ple del qual passa i avançar-se als problemes que poden venir, tant els que s'esperen, com els que no es poden prevenir. "La clau és poder fer que el conjunt vagi en un mateix sentit" ha conclòs Marc Roussel.