Dijous 21 de novembre de 2024
|
13:20 H
L'experta en intel·ligència emocional, tècniques de 'coaching' emocional i facilitadora de 'tapping', Xus Rodríguez.
L'experta en intel·ligència emocional, tècniques de 'coaching' emocional i facilitadora de 'tapping', Xus Rodríguez. (Foto: E. M.)
Speaker's Corner

La gestió de les emocions per arribar a la intel·ligència emocional

Escaldes-Engordany.- Gestionar les emocions no sempre és fàcil. De fet, hi ha una gran diferència entre el concepte 'emoció' i 'sentiment', i sovint, la societat tendeix a utilitzar de forma errònia el segon per descriure aquesta forma d'experimentar les respostes neuropsicofisiològiques. L'experta en intel·ligència emocional, tècniques de 'coaching' emocional i facilitadora de 'tapping', Xus Rodríguez, explica que la diferència primordial recau en el fet que en els sentiments són dirigits pels pensaments. "Els sentiments són construccions que nosaltres fem" ha esmentat en la seva xerrada 'Aprendre a ser feliç amb les emocions' inclosa en el marc de conferències 'Speakers'Corner' que organitza periòdicament l'hotel Roc Blanc.

D'aquest fet de coneixement i detecció de les emocions se li'n diu intel·ligència emocional. En aquest sentit, Rodríguez assenyala que una emoció és modificable si li atorguem pensaments alternatius. Tanmateix, no resulta beneficiós renegar d'elles, i s'han d'assumir com a una part més de tots els aspectes que formen a l'individu. D'aquesta manera, els adults poden transmetre'l d'una forma més senzilla als infants i joves, que justament, estan "més oberts a fer els canvis".

"És molt important posar-li nom a aquestes emocions. Seria fantàstic en el sistema familiar es pogués educar a través d'elles" declara l'experta. Poder reconèixer tot allò que afecta en el dia a dia com a ésser humà suposa un repte, sobretot en l'adultesa. Però, reconeix que sempre hi ha un marge de modificació per arribar a tenir intel·ligència emocional.

Notícies relacionades