Dilluns 25 de novembre de 2024
|
07:17 H
Presentació de la Masterclass 'Cas Fashiop: una caixa de sorpreses'.
Presentació de la Masterclass 'Cas Fashiop: una caixa de sorpreses'. (Foto: M. R.)
Una intervenció del públic durant la Masterclass 'Cas Fashiop: una caixa de sorpreses'.
Una intervenció del públic durant la Masterclass 'Cas Fashiop: una caixa de sorpreses'. (Foto: M. R.)
El professor d'Operacions, Informació i Tecnologia de l'IESE Business School, Eduardo Calvo, durant la Masterclass 'Cas Fashiop: una caixa de sorpreses'.
El professor d'Operacions, Informació i Tecnologia de l'IESE Business School, Eduardo Calvo, durant la Masterclass 'Cas Fashiop: una caixa de sorpreses'. (Foto: M. R.)
El professor d'Operacions, Informació i Tecnologia de l'IESE Business School, Eduardo Calvo, durant la Masterclass 'Cas Fashiop: una caixa de sorpreses'.
El professor d'Operacions, Informació i Tecnologia de l'IESE Business School, Eduardo Calvo, durant la Masterclass 'Cas Fashiop: una caixa de sorpreses'. (Foto: M. R.)
Empresa

Eduard Calvo explora les noves estratègies de compra en línia a través del cas 'Fashiop'

Andorra la Vella.- La moda masculina i les noves opcions de compra en línia han centrat la temàtica de la Masterclass 'Cas Fashiop: una caixa de sorpreses', que s'ha celebrat aquest dilluns a la tarda a l'edifici Creand d'Andorra la Vella. Una conferència protagonitzada pel professor d'Operacions, Informació i Tecnologia de l'IESE Business School, Eduard Calvo, i organitzada conjuntament per Creand Crèdit Andorrà i l'IESES Executive Education que s'ha centrat en el fet d'analitzar el cas empresarial del servei d'assistent personal de compres en línia 'Fashiop'. "Aquesta empresa fa una proposta de peces de roba que s'envien a una capsa i arriben a casa del client. Allò que el client li agrada s'ho queda i allò que el client s'emprova i no li agrada torna cap a l'empresa i només es cobra per allò que el client s'ha quedat al preu normal de botiga" ha explicat, Calvo. "La sessió versa sobre la decisió sobre si invertir o no invertir en aquesta companyia" ha puntualitzat el professor.

En el marc de la classe magistral, que s'ha organitzat al voltant de les diferents aportacions dels participants, Calvo ha destacat que, en el món de la moda, les devolucions representen un repte considerable per a les empreses, tant des del punt de vista dels costos com de la complexitat logística associada a retornar les peces de roba. "En aquest cas, tenim una companyia que està entremig del que seria un ecommerce i una botiga física de tota la vida perquè tenim la interfície i l'atenció d'una botiga física, però després tenim l'entrega del servei que és digital" ha assenyalat, Calvo. "La principal diferència amb un ecommerce seria aquest toc humà de parlar amb un estilista, de saber que hi ha algú que t'està fent una proposta a mida i que d'alguna manera fa que allò que rebem a casa no sigui la conseqüència natural de fer una sèrie de clics sinó la feina personalitzada d'una persona a la qual li posem veu i, de vegades, cara" ha afegit.

Calvo també ha abordat la qüestió dels clients del futur. "Són persones que valoren o valoraran el fet de parlar amb una persona humana en la prestació d'aquests serveis o, en el fons, allò que volen és eficiència al màxim?" ha plantejat al públic. "Si ho pensem bé, potser hi ha activitats en les quals hem d'aplicar ambdós casos, i això són molt bones notícies perquè vol dir que realment no tenim un encreuament de camins, sinó carrils paral·lels que avancen alhora" ha revelat.

Calvo és un destacat acadèmic i professional en els camps de l'enginyeria de les telecomunicacions i la gestió empresarial. Llicenciat i un doctorat en Enginyeria de Telecomunicacions de la UPC, Calvo ha guanyat diversos premis i distincions, com el premi Salvà i Campillo i la inclusió a la llista dels quaranta millors professors d'escoles de direcció d'empreses menors de quaranta anys. Les seves investigacions se centren en l'optimització de xarxes, la gestió del risc operacional i la complexitat operacional. A més, Calvo juga un paper clau com a director acadèmic del premi a l'Excel·lència Industrial a Espanya i com a membre de l'equip executiu de la iniciativa Excel·lència a les Operacions (INEO) de l'IESE.

Notícies relacionades