Andorra la Vella.- John Lennon, Paul McCartney, George Harrison i Ringo Starr potser no van ser el clar exemple d'allò que actualment es podria anomenar un 'entrepreneur'. Ara bé, alguns dels seus episodis vitals, ben contextualitzats i analitzats, sí que es podrien aplicar com a exemple d'emprenedoria a la vida de qualsevol persona. Això és el que proposa l'emprenedor i consultor, Roger Pastor, al seu nou llibre 'Posa un Beatle a la teva empresa' (2024, Marcombo). Un compendi d'històries que presentarà el pròxim dimarts 20 de febrer a les 19 hores a la llibreria La Trenca d'Andorra la Vella i que, no necessàriament, està dirigit a un públic empresarial. "Penso que no només parlo de lliçons d'empresa, sinó que parlo de lliçons de vida" avançava Pastor mentre afegia que el volum s'allunya molt de les mil autobiografies que ja existeixen sobre la banda de Liverpool. "Sempre dic que és un llibre que no aporta res nou als qui ja han llegit molt sobre el món empresarial i tampoc als qui han llegit molt sobre la banda".
El llibre, que està estructurat en cinc capítols relacionats amb la formació, el lideratge, la disciplina, la innovació i la gestió d'una "banda", recorda diferents anècdotes que van viure cadascun dels membres dels Beatles, com ara el dia en què Lennon va conèixer McCartney durant un concert escolar. "En John formava part d'una banda i els seus amics tocaven bastant malament. Al final d'un concert, se li va presentar un noi de quinze anys, en Paul, qui li va demanar formar part del grup" explicava Pastor. "Li va fer una prova de guitarra i es va adonar que era millor que ell. Llavors, en John es va trobar davant d'un dilema: "deixo entrar a la banda un noi que és millor que jo o protegeixo la meva figura?" afegia Pastor, assegurant que aquest tipus de situacions es troben cada dia en el món empresarial.
A l'interior de 'Posa un Beatle a la teva empresa', però, també hi apareixen situacions viscudes per altres personatges famosos com Rosalia o Steve Jobs, qui s'han enfrontat a adversitats i han aconseguit superar-les. "Tots ells tenen en comú una cosa: la resistència al no" apuntava Pastor. "Els Beatles, abans de signar el contracte discogràfic, els van dir que no tenien futur en el món de l'espectacle. La Rosalia va fracassar d'adolescent en un concurs de talents on Àngel Llàcer formava part del jurat. Steve Jobs va crear una versió d'Apple que va ser un fracàs i va ser retirat del mercat... però van tornar a provar sort fins que ho van aconseguir" insistia l'autor, qui assegura que el llibre també aborda aspectes com la gestió de les persones en un equip, la importància del companyerisme, de persistir o de mostrar-se obert a les innovacions.