Divendres 22 de novembre de 2024
|
13:10 H
El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació del pla d'accions d'Andorra Selected.
El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació del pla d'accions d'Andorra Selected. (Foto: M. R.)
El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació del pla d'accions d'Andorra Selected.
El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació del pla d'accions d'Andorra Selected. (Foto: M. R.)
El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, durant la presentació del pla d'accions d'Andorra Selected.
El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, durant la presentació del pla d'accions d'Andorra Selected. (Foto: M. R.)
El director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació del pla d'accions d'Andorra Selected.
El director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació del pla d'accions d'Andorra Selected. (Foto: M. R.)
Empresa

Andorra Selected reconeix 17 empreses amb segell de qualitat

   

Encamp.- El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, han donat a conèixer aquest dimarts una primera selecció d'empreses que han estat distingides amb el segell de qualitat Andorra Selected. Es tracta d'un total de disset actors econòmics del país i de diversos sectors que tenen en comú el fet d'oferir al visitant una experiència 'premium'. "Aquesta és la primera pedra per a construir un gran edifici entre tots. És un projecte dinàmic que ha d'anar evolucionant i que es podria arribar a ser una mena de guia Michelin d'Andorra" ha destacat Torres.

Tal com ha destacat Torres, els objectius d'Andorra Selected són augmentar l'estada i la despesa mitjana del turista al país, internacionalitzar el perfil del visitant i generar un creixement de l'oferta existent creant noves oportunitats de negoci dins d'aquest segment. "L'any passat vam tenir més de deu milions de pernoctacions, però, per a nosaltres, també és molt important la qualitat" assegurava el titular de la cartera de Turisme mentre opinava que "s'haurien de potenciar les estades mitjanes de 2,9 nits" amb el propòsit d'atreure el perfil de visitant premium.

Així doncs, les empreses que han estat reconegudes per un jurat d'experts internacionals fins aquest moment són Gran Plaza Hotel & Wellness, Grau Roig Andorra Boutique Hotel & Spa, Park Piolets Mountain Hotel & Spa, Serras Andorra Luzury Boutique Resort & Spa i Spot Hotel Hermitage & Spa (dins la categoria d'allotjaments), Coco Bis, Gallery i The Embassy (dins la categoria d'experiències de compres), Borda Vella, Can Manel, Diamant Espai Gastronòmic, Ibaya, Kökosnot i Odetti Bistro (dins la categoria de gastronomia), Epic Andorra i Grandvalira Top Class (dins la categoria d'experiències esportives i de lleure) i Transfer Privat Andbus (dins la categoria de transport i serveis).

"És un jurat que ve completament de fora, del sector del 'premium' i que, a més, coneix molt bé els elements que estan valorats pels clients. Aquest és el jurat que hem tingut i que ha pogut fer una feina del tot imparcial" ha assegurat Torres. En aquest sentit, Budzaku ha assenyalat que, a l'hora de dur a terme les avaluacions, la marca ha tingut en compte una sèrie de criteris de selecció que han valorat elements com l'exclusivitat, la singularitat, la personalització del producte, el reconeixement de marques internacionals, serveis en idiomes, una alta qualitat del producte i de l'atenció del client, polítiques internes de qualitat, auditories constants pròpies i polítiques de sostenibilitat.

El director general d'Andorra Turisme ha destacat que, per a donar a conèixer el projecte, a partir del 17 d'abril la marca engegarà una sèrie d'accions promocionals que inclouran la posada en marxa de la pàgina web andorraselected.com des d'on es promocionaran les diverses ofertes, una gira comercial a les ciutats de París, Londres i Madrid a través de DMC (Destinacions Management Companies) i, finalment, l'organització de viatges de familiarització a Andorra amb agències especialitzades i premsa per a donar a conèixer els membres i la seva oferta.

Torres ha anunciat que, molt probablement, la selecció d'empreses creixerà i que, a finals d'any, Andorra Selected podria comptar amb una trentena d'establiments. Amb relació a aquest tema, el titular de la cartera de Turisme ha avançat que, fins al juny, la marca anirà duent a terme avaluacions a les empreses que ho sol·licitin. En aquest sentit, el director de la CEA, Iago Andreu -qui ha qualificat el projecte "d'iniciativa positiva i necessària"- ha assenyalat que, a parer seu, i amb relació a la llista que s'ha presentat durant l'acte d'aquest dimarts, hi manquen algunes empreses. "És important que d'aquí a l'estiu hi pugui haver una nova avaluació per a poder garantir totes les demandes de les empreses", ha puntualitzat.

 

Notícies relacionades