Diumenge 24 de novembre de 2024
|
01:43 H
La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis.
La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis. (Foto: Arxiu ANA)
Empresa

La Cambra de Comerç crea el servei 'Store Assist' per ajudar les petites empreses

Andorra la Vella

La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d'Andorra ha creat dins del seu programa Fem Empresa un nou servei d'assessorament destinat a ajudar als comerços. La finalitat del 'Store Assist' és assessorar sobre el funcionament de l'establiment tenint en compte l'excel·lència de l'oferta i del servei donat, per així, contribuir a ajudar el comerç a refer-se de la crisi econòmica causada per la pandèmia.

El programa Fem Empresa es va crear el desembre del 2020 en el marc de la crisi econòmica derivada de la Covid-19 amb l'objectiu d'ajudar al teixit empresarial a accelerar la represa econòmica donant l'assessorament, els recursos i les eines necessàries per a la continuïtat i la recuperació de l'empresa andorrana. Fem Empresa es va dissenyar gràcies a les conclusions de més de 20 reunions sectorials que la Cambra va mantenir amb els principals sectors econòmics del país. Des que es va presentar ja ha impartit diversos assessoraments en mesures econòmiques, temes fiscals i legals, jornades empresarials i serveis d'ADR (mediació, conciliació i fact finding), a més d'impartir formacions adaptades al context actual.

Tot i que les empreses andorranes tenen unes perspectives més optimistes de cara al segon semestre del 2021, la Covid-19 encara té una afectació significativa en el teixit empresarial i sobretot en el comerç, tal com s'ha pogut comprovar en els resultats de l'enquesta de l'impacte econòmic de la Covid-19, promoguda per la Cambra i realitzada amb la col·laboració d'Andorra Recerca + Innovació. La directora de la Cambra, Pilar Escaler, ha manifestat que impulsen aquest nou servei amb l'objectiu "d'ajudar al petit comerç a sobreposar-se davant de la incertesa del context actual i a preparar-se així pel futur".

Amb el nou assessorament 'Store Assist' al final del procés, els comerços obtindran un diagnòstic complet del seu punt de venda que constarà d'una sèrie de punts de millora recollits i de recomanacions. D'aquesta manera, es farà una anàlisi dels aspectes de l'interior com de l'exterior de la botiga. Els paràmetres que s'analitzaran seran, l'establiment i el funcionament (l'espai, els productes i serveis), així com el negoci (la competitivitat, la innovació i la digitalització). En concret s'analitzarà l'accessibilitat, la façana, els rètols exteriors, els aparadors, la porta d'accés i el mobiliari. Pel que fa a l'interior s'analitzarà la decoració i l'interiorisme, els taulells i la caixa, la il·luminació, la neteja i l'ordre, la informació i la cartellera disposada.

Aquest assessorament està dirigit a comerços que tinguin fins a un màxim de 5 treballadors i una superfície no superior a 1.000 metres quadrats, i tindrà un preu per a l'establiment de 300 euros.

Notícies relacionades