Dijous 21 de novembre de 2024
|
17:31 H
El cas d'OTSO: com sobreviure a la pandèmia venent mascaretes
A l'Alça

El cas d'OTSO: com sobreviure a la pandèmia venent mascaretes

La Massana

És habitual que algunes persones, després d’estar molt de temps en una empresa, aprofitin els coneixements acumulats per muntar el seu negoci. Passen de treballadors a emprenedors, un procés que no és gens fàcil: s’hi han d’invertir diners, molta dedicació i sobretot mantenir sempre la passió pel que es fa. La Liliana Ochoa i en Jordi Solé van treballar durant deu anys en una multinacional esportiva. Fruit de l'experiència que tots dos acumulaven, van decidir fer el salt per crear la seva pròpia empresa, i així va néixer la marca de roba esportiva OTSO. "Vam començar amb mitjons i cintes pel cap. El llançament el vam fer al maig del 2019 en una cursa molt gran de Menorca, el Camí de Cavalls, i de mica en mica, vam anar desenvolupant més productes. En Jordi, que té molta visió, i sempre està dient ‘necessitem això o allò’, doncs vam buscar un tèxtil que fos molt diferent, que no fos el de sempre, fins que el vam trobar; és únic, el que el coneix s’enamora perquè és ultralleuger, ultraresistent, transpirable…", ha explicat Ochoa al programa 'A l'alça'.

Dels mitjons van passar a les samarretes, els gorros, els guanys, els buff, els banyadors… però no s’imaginaven mai que arribarien a fabricar mascaretes. Durant la pandèmia van arribar a vendre unes 115 mil mascaretes, i no només van sostenir l’empresa durant aquells mesos sinó que han estat el trampolí per donar-se a conèixer encara més. "Un dels fabricants que treballava amb nosaltres ens ho va proposar. Jo al principi estava en contra i la Lili va dir, ‘pensem-ho bé perquè potser sí que es converteix en una oportunitat de negoci’, li vam demanar unes mostres, ens van agradar com estaven fetes, vam fer una petita comanda que eren mil mascaretes, i van durar hores només aquí a Andorra", ha detallat Solé. Des del mes d’abril de l’any passat, que els va arribar la primera comanda fins al setembre, va ser la principal font d’ingressos de l'empresa.

La Liliana i en Jordi s’encarreguen de la creació i desenvolupament del producte, viatgen a l’estranger per crear vincles amb els distribuïdors i mantenen una xarxa d’esportistes, entre els quals hi ha el campió del món d’Ultra trail Pau Capell, que promocionen una marca amb uns valors molt clars des del seu inici: "Compromís amb el medi ambient i amb el lloc on vivim", diuen. L’objectiu d’OTSO de cara als pròxims anys és seguir creixent des d’Andorra. Recuperar la presència perduda a les fires i les curses per culpa de la pandèmia, reforçar les vendes en línia, i ampliar el nombre de països on estan establerts.

Notícies relacionades