Mango continua apostant per la innovació digital i ha presentat una nova funcionalitat de la seva aplicació. Es tracta de Fashion Assistant, un 'chatbot' integrat en la seva aplicació basat en el reconeixement d'imatges.
A través d'aquest, els usuaris podran trobar i comprar les seves peces favorites únicament pujant una fotografia des del seu dispositiu mòbil. Segons informa la companyia en un comunicat, si bé encara la intel·ligència artificial no ens dirà com vestir-nos, gràcies a aquesta nova funcionalitat ens serà molt més fàcil localitzar el que volem al catàleg de la companyia. Bàsicament, Fashion Assistant, que s'incorporarà a les apps de Mango per a Android i iOS, permetrà trobar peces de roba semblants entre si per mitjà de fotografies o preguntes curtes. Però quin tipus de fotos seran necessàries? Doncs podrem fer servir des de les que l'usuari té desades al seu dispositiu fins a les que localitzi a pàgines web, revistes i perfils d''influencers'. A partir d'aquestes fotos, Fashion Assistant buscarà la mateixa peça o una similar al seu catàleg, gràcies a la tecnologia de reconeixement d'imatge, similar a la cerca d'imatges de Google.
Una altra opció és la cerca per text. En aquest cas, Fashion Assistant farà diverses preguntes tipus test als usuaris per arribar al producte desitjat. La transformació digital és una de les principals línies estratègiques de Mango. El novembre del 2018 van anunciar l'obertura d'un nou centre d'innovació digital al 22@ de Barcelona on desenvolupar projectes omnicanal i accelerar el seu negoci en línia per tal que generi el 20% del total de la facturació el 2019.
"L'experiència de client és un element clau dins del procés de transformació digital que estem duent a terme a Mango", explica a través d'un comunicat Guillem Corominas, director de l'àrea de Client de la companyia. "Aquesta funcionalitat és un clar exemple de la nostra determinació per llançar iniciatives que, a través de la tecnologia, aportin valor als nostres clients. Fashion Assistant facilita enormement la recerca i el procés de compra d'articles dins la nostra app", assenyala destacant la importància d'innovar en els dispositius mòbils.