Andorra la Vella.- Mango preveu obrir aquest 2019 un total de 60.000 metres quadrats nets de superfície comercial, dels quals 15.000 correspondran a 27 botigues pròpies i 45.000 a diferents franquícies repartides per tot el món. La companyia continua la seva estratègia d'obrir botigues de més superfície en paral·lel al tancament de botigues de menys grandària, ha informat en un comunicat. Mango té tres botigues a Andorra.
Des que el 2012 comencés la transformació de la seves botigues, aquesta xarxa ha augmentat en més de 300.000 metres quadrats, alhora que la grandària mitjana de les seves botigues s'ha incrementat un 54%. Així, a finals del 2017 la multinacional de moda catalana tenia 2.190 botigues a 110 països i la superfície de venda havia crescut un 1,8%, passant de 798.000 a 812.000 metres quadrats. La companyia va finalitzar l'exercici amb 211 'megastores', 20 de les quals es van obrir al llarg de l'any passat, i les franquícies representaven el 55% dels punts de venda de la cadena.
Mango ha destacat l'increment registrat de les seves vendes en línia, que el 2017 van augmentar un 15,4% i es van situar en 339,2 milions d'euros, i representaven un 15,5% del total de la facturació. Aquest 2018 el creixement de les vendes en línia s'ha accelerat i la companyia, que ven en línia a més de 80 països, confia que aconsegueixin el 20% de la facturació total el 2019, un objectiu que es preveia inicialment per a finals del 2020.
D'altra banda, Mango tindrà noves oficines al districte 22@ de Barcelona, unes instal·lacions que es preveuen inaugurar a principis del 2019 i que tindran una superfície d'entre 800 i 1.000 metres quadrats.
Albergaran el centre d'innovació digital de la companyia, i inicialment es traslladarà a aquestes oficines una part de l'equip ja existent a la central de Palau-solità i Plegamans (Barcelona) i progressivament s'aniran incorporant més col·laboradors, fins a aconseguir les 100 persones en dos anys.