Diumenge 24 de novembre de 2024
|
09:37 H
El director general de Navblue, Thomas Lagaillarde, i el president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol signen l'acord per a l'estudi de viabilitat de l'aeroport.
El director general de Navblue, Thomas Lagaillarde, i el president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol signen l'acord per a l'estudi de viabilitat de l'aeroport. (Foto: CCIS)
Innovació

L'estudi de la Cambra sobre l'aeroport entra a la recta final amb la ubicació i el model d'avió decidits

Andorra la Vella

L'estudi encomanat per la Cambra de Comerç sobre la viabilitat d'un aeroport a Andorra ha entrat en la seva fase final. El treball consta de quatre fases i s'està acabant d'enllestir la tercera sobre l'impacte del soroll i només quedarà la d'homologació de la pista, anàlisi de la infraestructura i recerca òptima de la topografia per anivellar el terreny. El quart estudi anirà a càrrec de l'empresa GBX mentre que els tres primers els ha dut a terme Navblue.

Fins ara s'ha determinat la zona que hauria d'acollir la instal·lació, molt a prop de l'entrada al túnel d'Envalira, a Grau Roig, que ha estat més ben valorada que l'opció de Sant Julià de Lòria. També s'han de determinar els tipus d'avions que hi podrien aterrar i que són l'A319, l'A320NEO i l'A321NEO-LR. L'A319 és un avió civil de passatgers de la companyia Airbus. És un model escurçat derivat de l'Airbus A320, amb canvis mínims. Com que té els mateixos dipòsits de combustible, però menys passatgers (124, dividits en dues classes), el seu abast es veu augmentat fins als 7.200 km, el major de la seva classe. Els models NEO, per la seva part, permeten un estalvi de combustible d'un 20% respecte a l'anterior generació d'avions de la companyia, a més de permetre recórrer grans distàncies.

 

Notícies relacionades