"/> "/>
Diumenge 24 de novembre de 2024
|
07:22 H
El director general de Navblue, Thomas Lagaillarde, i el president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol signen l'acord per a l'estudi de viabilitat de l'aeroport.
El director general de Navblue, Thomas Lagaillarde, i el president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol signen l'acord per a l'estudi de viabilitat de l'aeroport. (Foto: CCIS)
Innovació

La Cambra signa l'acord per l'estudi de viabilitat de l'aeroport

Andorra la Vella

L'empresa Navblue començarà a treballar en la primera fase de l'estudi sobre la viabilitat d'un aeroport a Andorra després que el president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol, i el vicepresident de Comerç, Ramon Ginesta, han signat l'acord aquest dimarts a Tolosa de Llenguadoc amb el director general de l'empresa, Thomas Lagaillarde. Navblue és una companyia que pertany a Airbus i es dedica a solucions integrades d'operacions de vol i gestió del tràfic aeri, i té oficines, a més de Tolosa, a Waterloo (Bèlgica), Ontario (el Canadà) i Hersham (el Regne Unit). Va ser fundada l'any 1981 i compta amb una plantilla de 300 treballadors.

La Cambra va aprovar en el ple del 30 de maig destinar uns 100.000 euros als estudis, amb l'objectiu de saber si és possible disposar d'un aeroport al país, que seria, segons Armengol, compatible amb la instal·lació de la Seu d'Urgell. Precisament, l'alcalde d'aquesta població, Albert Batalla, ha qualificat el projecte de "ciència-ficció". Una de les possibles ubicacions de l'aeroport seria la zona de Grau Roig. L'estudi tindrà diverses fases. La primera inclou el procediment d’aproximació d’aterratge-enlairament i els radis d’acció dels avions A319, A320NEO i A321NEO-LR. Si aquest estudi és negatiu, ja no es continuarà amb el projecte.

L'A319 és un avió civil de passatgers de la companyia Airbus. És un model escurçat derivat de l'Airbus A320, amb canvis mínims. Com que té els mateixos dipòsits de combustible, però menys passatgers (124, dividits en dues classes), el seu abast es veu augmentat fins als 7.200 km, el major de la seva classe. Els models Neo, per la seva part, permeten un estalvi de combustible d'un 20% respecte a l'anterior generació d'avions de la companyia, a més de permetre recórrer grans distàncies.

L'estudi de la Cambra és el sisè que s'encarrega per a la viabilitat d'un aeroport a Andorra en els darrers disset anys des del que es va fer per a la viabilitat d'un aeroport a la Rabassa (maig 2001).

Notícies relacionades