L'empresa catalana Natural Machines ha aconseguit 1,8 milions d'euros del Programa Horitzó 2020 de la Unió Europea per FoodiniPro, la primera impressora 3D d'aliments que pot imprimir i cuinar ingredients. És un projecte que pretén substituir els productes envasats, alhora que promou dietes saludables i busca convertir-se en un electrodomèstic imprescindible a totes les cuines, segons ha informat el Parc de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) aquest dimecres en un comunicat.
La companyia està desenvolupant un projecte de R+D+i per adaptar el prototip a les cuines domèstiques i ha comptabilitzat un pressupost de 2,6 milions d'euros, dels quals el 70% els finançarà la Comissió Europea, que permetrà actualitzar els prototips actuals, amb un sistema de cocció innovador i amb capacitats millorades de visió artificial, així com adaptar el procés de fabricació a una producció massiva. La idea és llançar FoodiniPro al mercat en els propers anys, encara que el 2020 s'espera que la cuina intel·ligent superi els set milions d'euros i hi hagi una demanda creixent de dispositius de processament ràpids i fàcils d'utilitzar.
El Parc de Recerca de la UAB ha contribuït en l'elaboració de la proposta que ha permès a Natural Machines aconseguir aquesta quantia. Natural Machines, que té socis andorrans, va ser present al XXè cicle de l'Empresa Familiar Andorrana (EFA) amb el seu promotor, Emilio Sepúlveda. En la seva intervenció va explicar que el "FoodiniPro forma part d'una nova generació d'electrodomèstics que combina tecnologia, menjar, art i disseny i que, a més, contribueix a un estil d'alimentació saludable". Segons Sepúlveda, "és un utensili de cuina que ajudarà la gent a crear menjars acabats de fer, de manera sana, fàcil i divertida. El seu funcionament és molt similar al d'una impressora 3D convencional, tot i que en lloc de tinta, FoodiniPro es carrega amb fins a cinc càpsules amb ingredients".
L’empresa ja ha venut el seu dispositiu a cuines professionals i ha rebut interès de més de 90 països, sobretot d’Amèrica del Nord i d’Europa, però la seva intenció és fer arribar el seu nou model a les llars. Finalment, l’empresa també té previst executar un pla comercial. “Volem establir canals de venta online, buscar aliances amb marques d’electrodomèstics i preparar el nostre servei d’atenció al client per a la comercialització massiva”, afirma Sepúlveda.