La por és un fre per a una transformació digital que és imparable. Així ho han explicat la fundadora i presidenta de les empreses Incipy i Inesdi, Joana Sánchez, i el director general de l'Institut del Coneixement i Estratègia Digital d'Andorra, Fernando Ramoneda, en una conferència organitzada per la Confederació Empresarial Andorrana (CEA).
Els dos experts han subratllat que la transformació digital és un procés que s’ha de fer "sí o sí" i pel qual no hi ha volta enrere. Joana Sánchez ha indicat que "la digitalització a les empreses millora l’experiència de les persones ja siguin clients, empleats o prescriptors". Fernando Ramoneda, per la seva part, ha comentar que “quan una empresa comença el procés de transformació digital necessita talent. Nosaltres oferim uns programes formatius per fomentar aquest talent intern que ja tenen les empreses”.
Els conferenciants han fet extensiva la necesitat de potenciar el talent amb el cas de la Marca Andorra, el projecte que precisament fa la seva presentació en societat aquesta setmana. “Les empreses i aquests projectes han de ser a la xarxa”, ha manifestat Ramoneda, per a qui “la transformació digital va molt més enllà del màrqueting i abarca altres àmbits com la cultura o el lideratge”.
Tant Sánchez com Ramoneda han tornat a posar èmfasi en la por “que és el principal obstacle amb el qual ens hem trobat durant els anys que duem fent acompanyament a les empreses que completen la seva transformació digital". La conferència ha omplert el local de la CEA a Andorra la Vella. Hi ha assistit, el president de la patronal Xavier Altimir, representants de l'advocacia, gestors de patrimoni i economistes. Ha fet la presentació el president de la comissió Marca Andorra de la CEA, Pere Augé.