El president d'El Corte Inglés, Dimas Gimeno, ha demanat aquest dimarts unes "regles del joc homogènies" per poder competir en igualtat de condicions amb els grans operadors del comerç electrònic, com Amazon. En la seva intervenció en el cicle 'Dinar Cambra' de la Cambra de Comerç de Barcelona, Gimeno ha lamentat que la legislació comercial actual és del segle XX, i per tant no es correspon amb la realitat del segle XXI.
"Hi ha empreses de l'entorn en línia que no estan subjectes a restriccions d'horaris comercials i la fiscalitat dels quals no s'assembla al marc en què ens movem les empreses de distribució tradicionals. Necessitem un marc a nivell europeu que ens permeti competir en igualtat de condicions", ha asseverat. "No ens fa por igualar preus, el problema és que si iguales preus amb alguns d'aquests senyors -en referència als gegants del comerç electrònic- estàs venent a baix cost i això no pot ser. Alguna cosa passa", ha insistit.
Ha indicat que el comerç en línia representa actualment un 4,5% de la facturació minorista a Espanya, si bé el creixement a curt termini "dispararà l'avantatge competitiu dels qui operen principalment en el món digital. Grans i petits comerços hem de trobar punts en comú que ens permetin consolidar la nostra posició i augmentar la nostra competitivitat. Només així podrem fer front a operadors digitals internacionals", ha advertit Gimeno.
Per a això, també ha demanat la implicació de l'administració pública, treballant per un "comerç fort i àgil capaç de competir en igualtat de condicions". Així mateix, ha cridat a teixir aliances amb operadors tecnològics i a trobar vies de col·laboració a nivell europeu per crear un 'marketplace' comú per competir amb els grans 'players' online. En aquesta estratègia s'emmarca l'acord amb Samsung per incorporar el seu sistema de compra amb el mòbil o l'aliança amb el sistema de pagament mòbil Alipay (Alibaba), dirigit a clients xinesos.
Preguntat per si el grup estudia obrir magatzems en altres països i augmentar la seva presència a Catalunya, Gimeno ha afirmat que la companyia està atenta a noves oportunitats, però ha assegurat que la "màxima prioritat" és centrar els seus esforços a adaptar-se al repte digital, posant en valor les seves bases de dades de clients i apostant per la diferenciació. Per això, l'empresa segueix treballant per combinar la botiga física amb la botiga en línia, possibilitant que el client pugui trobar les mateixes referències en tots dos espais, i a enviar les seves comandes a domicili en "temps rècord" gràcies a la bona localització dels seus magatzems.
El Corte Inglés va obrir els seus primers grans magatzems a Catalunya fa 55 anys i actualment compta amb 10 establiments, dels quals set se situen a Barcelona, en què treballen 8.000 persones. A més, té relacions comercials amb més de 4.000 proveïdors catalans, als quals realitza compres per 1.900 milions d'euros. El Corte Inglés iniciarà en breu una remodelació del seu centre a Girona, uns treballs que s'allargaran durant dos anys i que permetran una ampliació en més de 8.000 nous metres quadrats, alhora que els centres de Plaça Catalunya i Diagonal, a Barcelona, albergaran "nous conceptes comercials concordes a les noves tendències".
Gimeno també ha demanat "cuidar com a país" el turisme de compres, ja que ha defensat que es tracta d'un turisme de qualitat que crea ocupació i riquesa. "Necessitem agilitar els visats i augmentar la promoció a l'origen. Hem de donar a conèixer les nostres ciutats, la nostra gastronomia i la nostra cultura", ha apuntat, i ha afegit que no només és important el volum de turistes que rep Espanya, sinó també mesurar la seva rendibilitat pels ingressos que generen.