Divendres 22 de novembre de 2024
|
13:57 H
La secció de la llar és una de les que més ha crescut amb el comerç en línia.
La secció de la llar és una de les que més ha crescut amb el comerç en línia. (Foto: E.C.)
Empresa

Pyrénées reforçarà la plataforma de venda per internet

Andorra la Vella

Deia Albert Einstein en el seu discurs sobre com superar les crisis que ‘la creativitat sorgeix de l’angoixa, com el dia neix de la nit fosca’. I si bé l’emergència sanitària provocada per la Covid-19 ha estat per a alguns un etern capvespre, les empreses han tingut l’oportunitat de despertar el seu enginy d’una llarga letargia. Sense anar més lluny, un gegant com el grup Pyrénées admetia que la pandèmia els havia obligat a posar-se al dia amb les compres en línia de la seva pàgina web, “una mesura que fa temps s’hauria d’haver fet, però que la manca de necessitat havia retardat”, en paraules d’Ivan Armengod, director general adjunt i director de Pyrénées Distribució.

Des de l’inici del confinament el 14 de març, els grans magatzems van multiplicar per deu les vendes a través d’internet, transformant les 40 peticions diàries que la secció d’alimentació tenia abans de la crisi sanitària a les 400 que van arribar de cop. “Això va provocar que acceleréssim el desenvolupament del comerç en línia i ampliéssim l’àrea encarregada de la preparació de les comandes”, detalla Armengod. La ràpida resposta de Pyrénées encara es va fer més efectiva quan el Govern, després d’unes setmanes d’aïllament domiciliari, va autoritzar la compra per internet d’altres productes aliens al supermercat com material d’oficina, roba i complements de la llar. “La plataforma digital de l’FNAC ja estava creada i les vendes es van disparar, però en el cas de la resta, el procés de venda en línia el teníem pendent, així que vam crear la figura d’una assistent telefònica que localitzava exactament allò que el client necessitava i es feia l’enviament a domicili”, relata l’empresa.

Tot i que el mercat intern és petit i els vuit milions de visitants anuals fan les seves compres de manera presencial, Pyrénées té clar que el comerç en línia ha vingut per quedar-se. Armengod assegura que malgrat les botigues hagin reobert, la població s’ha acostumat a comprar per internet. “Malgrat que el turista encara no ha tornat del tot, estem creixent en gairebé totes les àrees. Les vendes de tecnologia estan anant espectacularment bé, així com tot el que estigui relacionat amb la llar i especialment la cuina, degut al temps que hem hagut de passar confinats a casa. També la roba, sobretot la roba d’infants, que han crescut durant aquests mesos i les famílies no podien renovar els armaris”, remarca. Des de Pyrénées afirmen que l’adaptació a la venda en línia “ha estat una inversió increïble que no s’hagués fet tenint en compte la visió econòmica”, perquè més enllà de la necessitat de satisfer el client, “es va fer aquest pas per responsabilitat amb el país. Si el Govern deia als ciutadans que es quedessin a casa, el que nosaltres havíem de fer era facilitar que la gent s’hi quedés. Vam posar tots els recursos que teníem per fer-ho possible”.

El següent pas en la nova era digital del grup serà potenciar l’anomenat ‘click and collect’, és a dir, comprar un producte per internet i recollir-lo a la botiga. S’ha contractat un director de màrqueting que ajudi a desenvolupar aquesta àrea perquè “l’any vinent volem ser més rellevants en l’àmbit digital”, puntualitza Armengod. Des dels grans magatzems es té clar que cada vegada serà més difícil competir en el mercat de les compres, “amb uns productes també presents en els països veïns i amb uns preus cada vegada més similars o fins i tot més baixos”, i la seva evolució passarà per una experiència més global, en la qual també estigui implicat el sector de l’oci i la cultura. Les crisis poden esdevenir un bé extraordinàriament beneficiós per a qualsevol país, sempre que es concebin com una oportunitat de progrés, i a Andorra el futur està a un sol ‘click’. Això sí, mentre la pandèmia no arribi a la seva fi, l’establiment seguirà oferint gel hidroalcohòlic i mascaretes a tots aquells que es decantin per les compres presencials.

Notícies relacionades