Andorra la Vella.- Les importacions durant el mes de març han sumat un valor de 154,18 milions d’euros, el que suposa un 4% més respecte al març de l’any anterior. Destaquen amb una variació percentual i absoluta positiva els grups electrònica, amb un 49,2% més, industrial amb un 27,1% i joieria amb un 37,4%. Per contra, tenen una variació negativa destacada els grups energia amb un 20,5% menys i begudes i tabac amb un 13,8% menys.
Durant el primer trimestre de l’any, el total d’importacions és de 470,16 milions d’euros, amb una variació percentual del 4,7% més respecte al mateix període de l’any anterior. Els grups amb una major variació positiva són electrònica (32,9%), industrial (10,9%), alimentació (6%) i transport (5,4%). Per contra les partides amb una variació negativa més destacada són diversos (7,6%), energia (3,7%) i joieria (10,7% menys).
Pel que fa a l’acumulat dels darrers dotze mesos, les importacions han tingut un valor de 1.859,73 milions d’euros, el que suposa una variació percentual del 1,6% més respecte a l’acumulat dels darrers dotze mesos del període anterior, en què les importacions en valor van ser de 1.829,83 milions d’euros. Sense el capítol energia, les importacions augmenten un 2,7% en comparació a l’any anterior. Destaquen amb una variació percentual positiva i major variació absoluta les partides transport (9,1%), alimentació (4,4%) i farmàcia-perfumeria (6,4%). Per contra, destaquen amb una variació negativa les partides energia (9,8% menys), electrònica (3%), vestit i calçat (2,7% menys) i begudes i tabac (2,2%).
Pel que fa a les exportacions, segons les dades fetes públiques aquest dijous per Estadística, durant el mes de març han sumat 18,79 milions d’euros, amb una variació percentual del 5,5% més respecte al període anterior. La partida exportada més destacada amb una variació percentual positiva i una major variació absoluta és electrònica amb un 56,7% més. Per contra, la partida amb una variació negativa més destacada és diversos amb un 40% menys.
En el primer trimestre de l’any, el total d’exportacions és de 47,71 milions d’euros, amb una variació percentual del 0,8% menys respecte el mateix període de l’any anterior. Destaca amb valors positius la partida d'electrònica (21,5%). En canvi, les partides amb una variació absoluta negativa més destacada són diversos (un 18,9% menys) i transport (8,4% menys).
Pel que fa a l’acumulat dels darrers dotze mesos, les exportacions tenen un valor de 195,18 milions d’euros, amb una variació percentual del 2,5% més respecte a l’acumulat dels darrers dotze mesos de l’any anterior. Les partides amb una variació positiva i major variació absoluta són joieria amb un 38,2% més i electrònica amb un 8,5% més. Per contra, les partides amb una variació absoluta negativa més destacades són transport amb un 8,9% menys i vestit i calçat amb un -13,5%.