Andorra la Vella.- En un mercat cada vegada més saturat per milers de propostes similars, diferenciar-se més enllà del preu o els descomptes representa un dels conceptes de més valor afegit per a les empreses. Sota aquesta premissa, l'hotel Roc Blanc acull aquest dimarts a partir de les 19 hores la conferència 'La teva empresa és un pollet o un lleó? Com decidir la teva personalitat de marca d'empresa', una xerrada a càrrec del CEO de Zeno Quantum i EnigmaticPeople, Diego Delgado, que té com a objectiu principal fer veure a les empreses que "el difícil no és fer les coses, sinó saber què vols fer". Per això, segons explica l'especialista, "cal dissenyar sempre una bona estratègia abans d'actuar".
En aquest sentit, Delgado posa en relleu que "una personalitat de marca clara és la base per construir una estratègia ferma de diferenciació envers els competidors". De fet, explica que la marca representa el conjunt de valors, història, personalitat i missió d'una empresa, i permet establir una connexió autèntica amb els diferents públics, ja sigui per atreure nous clients, fidelitzar els actuals o fins i tot per seduir nou talent. Així mateix, indica que no disposar d'una personalitat de marca clara fa que els públics no encaixin amb la proposta que una empresa els ofereix. "Encaixar és summament important en un mercat saturat d'opcions, on els clients sovint no donen una segona oportunitat", reconeix.
El ponent assegura, a més, que la tecnologia actual permet obtenir informació molt valuosa sobre la personalitat de marca. "Ara podem saber la personalitat de marca digital d'una empresa, comparar-la amb la dels competidors, saber la personalitat real 360 graus, fer projeccions de personalitats futures i, fins i tot, saber el sentiment que perceben els públics d'una marca". Això, per tant, "permet fer una estratègia per adequar les instal·lacions, els serveis, els equips i la comunicació a la personalitat de marca".
A tall d'exemple, el CEO de Zeno Quantum i EnigmaticPeople explica que "tenim molts clients del sector educatiu i coneixem experiències de clients que han augmentat fins a un 27% la captació de nous alumnes", mentre que "en altres sectors hi ha clients que han millorat la captació de nous clients fins a un 40% o un 50% en la fidelització i captació de nou talent".
Pel que fa als principals errors de les empreses en l'actualitat, destaca que moltes d'elles, en plena era de la tecnologia, "segueixen prenent decisions basades en les emocions". Per tant, cal tenir en compte que l'accés a dades permet establir un mapa on el lideratge dels directius seran el timó. "Les dades per elles soles no haurien de decidir la personalitat d'una marca, però sí que ajuda els directius a prendre decisions informades i objectives", argumenta.
Finalment, Delgado apunta la importància de com la personalitat de marca influeix en la relació amb els clients i en la seva fidelització: "La relació d'un client o un candidat amb una marca funciona com la relació que pot tenir una persona amb una altra persona. ¿Per què hi ha persones que ens cauen millor que altres? Doncs perquè tenen una personalitat que encaixa més amb nosaltres. La relació és d'encaix", conclou.