Andorra la Vella.- “Més enllà de l’exemple” que es pugui projectar com a empresa implicada en aspectes de responsabilitat social corporativa (RSC) el que es vol és “picar pedra perquè altra gent s’apunti al carro” i es creï un “ecosistema” d’empreses socialment compromeses. Aquesta és la resposta que dona el CEO d’Andbus, Dani Vinseiro, quan se li demana pels diferents projectes en què l’empresa està implicada. De fet, explica que aquestes iniciatives socials en les quals treballen els aporten “molts beneficis a diferents nivells”.
Així, el més evident i visible dels avantatges seria des del punt de vista comunicatiu i d’imatge que es projecta de l’empresa per aquestes accions. Però Vinseiro incideix en altres aspectes com la “implicació dels treballadors que se senten part d’una cosa que té una finalitat”. També subratlla el que aporta als clients, que se senten implicats en una “comunitat més forta i més justa”. I pel que fa a l’empresa els permet “créixer sobre unes bases sostenibles”, és a dir, poder “aconseguir una estructura més sòlida” més enllà dels serveis que presta i fer part d’una “comunitat” d’una “xarxa d’associacions que significa alguna cosa”.
D'aquesta manera, ja fa un temps que l’empresa va impulsar Andbus Solidari, una iniciativa que pretén que per cada enquesta que omplen els clients es destini un euro a una ONG. Ara com ara estan treballant amb Special Olympics. La recaptació va començar el mes de setembre i s’allargarà fins al setembre d’aquest any i de moment ja s’han recaptat 3.400 euros. “És un èxit bastant important”, reivindica Vinseiro, que recorda que l’any passat es van arribar a recaptar 7.000 euros. “Pensem que els clients s’ho han pres com una cosa seva i aquesta és la idea”, explica, al mateix temps que el que ells volen és ser “canalitzador” que aquesta ajuda arribi a les ONG del país.
I aquesta experiència els va servir per adonar-se que hi ha al país entitats que duen a terme “una feina increïble i molt poc coneguda” i a les que els costa poder tirar endavant els seus projectes. Amb un triple objectiu per aconseguir que aquestes ONG coneguessin empreses disposades a finançar els seus projectes; que tinguessin més visibilitat i que poguessin gaudir d'una estructura més professionalitzada per poder estructurar molt millor els projectes i que fossin més atractius, l’any passat va néixer el Fòrum Andbus Solidari, que aquest any celebrarà la segona edició. Tal com explica el CEO de l'empresa han apostat per “millorar o fer evolucionar” algunes coses de la primera experiència com el fet de preparar l’esdeveniment amb més temps. Precisament per aquest motiu ja s'ha obert el termini perquè les ONG puguin presentar el la seva proposta per tal que hi hagi “més marge per millorar els projectes i atreure també empreses que hi vulguin estar implicades”. De fet, a hores d’ara ja hi ha companyies confirmades que s’han compromès a fer una aportació i s’espera que fins al mes de setembre la xifra pugui incrementar-se molt més. Per dur a terme aquest projecte Andbus compta amb la col·laboració d’Andtropia i el suport del Grup Bomosa i SisèGrau.