"/> "/>
Diumenge 08 de setembre de 2024
|
03:54 H
El ministre espanyol d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seva conferència 'Liderant la transformació industrial i el turisme del futur'.
El ministre espanyol d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seva conferència 'Liderant la transformació industrial i el turisme del futur'. (Foto: M. P.)
El ministre espanyol d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seva conferència 'Liderant la transformació industrial i el turisme del futur'.
El ministre espanyol d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seva conferència 'Liderant la transformació industrial i el turisme del futur'. (Foto: M. P.)
El ministre espanyol d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seva conferència 'Liderant la transformació industrial i el turisme del futur'.
El ministre espanyol d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seva conferència 'Liderant la transformació industrial i el turisme del futur'. (Foto: M. P.)
La taula Estratègies empresarials amb propòsit amb el CEO de Kave Home, Francesc Julià; la directora general de màrqueting del City Football Group, Núria Tarré i el conseller de Saica, Javier Pérez de Mezquia i l'alcalde de Lleida Félix Larrosa.
La taula Estratègies empresarials amb propòsit amb el CEO de Kave Home, Francesc Julià; la directora general de màrqueting del City Football Group, Núria Tarré i el conseller de Saica, Javier Pérez de Mezquia i l'alcalde de Lleida Félix Larrosa. (Foto: M. F.)
La taula Estratègies empresarials amb propòsit amb el CEO de Kave Home,  Francesc Julià; la directora general de màrqueting del City Football  Group, Núria Tarré i el conseller de Saica, Javier Pérez de Mezquia i  l'alcalde de Lleida Félix Larrosa.
La taula Estratègies empresarials amb propòsit amb el CEO de Kave Home, Francesc Julià; la directora general de màrqueting del City Football Group, Núria Tarré i el conseller de Saica, Javier Pérez de Mezquia i l'alcalde de Lleida Félix Larrosa. (Foto: M. F.)
Un moment de la taula rodona sobre l'IBEX 'El repte de liderar amb propòsit'.
Un moment de la taula rodona sobre l'IBEX 'El repte de liderar amb propòsit'. (Foto: M. P.)
Un moment de la taula rodona sobre l'IBEX 'El repte de liderar amb propòsit'.
Un moment de la taula rodona sobre l'IBEX 'El repte de liderar amb propòsit'. (Foto: M. P.)
Un moment de la taula rodona 'Innovació: la fórmula secreta per un futur amb impacte'.
Un moment de la taula rodona 'Innovació: la fórmula secreta per un futur amb impacte'. (Foto: M. P.)
Un moment de la taula rodona 'Innovació: la fórmula secreta per un futur amb impacte'.
Un moment de la taula rodona 'Innovació: la fórmula secreta per un futur amb impacte'. (Foto: M. P.)
Un instant de la conferència 'AI, AI...AY!', a càrrec del chief digital officer de Telefònica, Chema Alonso.
Un instant de la conferència 'AI, AI...AY!', a càrrec del chief digital officer de Telefònica, Chema Alonso. (Foto: M. P.)
Empresa

Hereu subratlla 'l'oportunitat per als Pirineus' que suposa el repartiment de turistes per tot el territori

La segona jornada de la 35a edició de la Trobada Empresarial al Pirineu ha arrencat aquest divendres amb la conferència del ministre d'Indústria i Turisme del govern espanyol, Jordi Hereu, 'Liderant la transformació industrial i el turisme del futur', en la que ha subratllat que la necessitat de "repartir el turisme" creixent que està rebent Espanya ha de ser "una gran oportunitat per als Pirineus".

La Seu d'Urgell.- La segona jornada de la 35a edició de la Trobada Empresarial al Pirineu ha arrencat aquest divendres amb la conferència del ministre d'Indústria i Turisme del govern espanyol, Jordi Hereu, 'Liderant la transformació industrial i el turisme del futur', en la que ha subratllat que la necessitat de "repartir el turisme" creixent que està rebent Espanya ha de ser "una gran oportunitat per als Pirineus". En aquest sentit, ha recordat que l'any passat es van 'moure' mundialment 1.300 milions de persones i que el 55% va venir a Europa, la qual cosa suposa una oportunitat que exigeix "governar i gestionar" aquest creixement, i ha defensat que s'ha de fer una "aposta radical" per la qualitat, per la sostenibilitat del model que pugui oferir millor condicionals socials, laborals i que tingui un menor impacte ambiental. "Cal un model de diversificació, diversificar destins", ha defensat. Al mateix temps ha reivindicat el paper dels empresaris per fer front als reptes que tenen al davant Espanya i Catalunya no només en matèria turística sinó també industrial. "Necessitem maximitzar el poder transformador de la nostra indústria i potenciar l'atractiu que tenen Espanya, Catalunya i els Pirineus", ha afirmat.

Qüestionat pel públic sobre temes concrets, Hereu ha destacat que els pisos turístics poden ser una "figura magnífica" per diversificar l'oferta en punts on no n'hi ha massa i, en canvi, en certs punts pot ser un problema i ha constatat que els governants estan tendint a limitar-ho, ja que ha constatat que l'oferta no pot ser infinita. Pel que fa a les condicions laborals que es donen en el sector del turisme ha reinvidicat "el valor del treball" i que calen unes condicions dignes.

Hereu ha parlat en l'àmbit industrial d'un moment de "reindustrialització, de relocalització de l'activitat productiva" i en aquest canvi de paradigma, ha remarcat, s'ha "descobert la importància de produir a prop", s'ha "redescobert els valors de la indústria" i en aquesta oportunitat, ha defensat que cal aprofitar la forta inversió pública que s'hi està esmerçant, però també ha remarcat que cal la implicació dels empresaris.

IBEX: 'El repte de liderar amb propòsit'

Tot seguit a la intervenció d'Hereu ha tingut lloc la Taula IBEX 'El repte de liderar amb propòsit' amb el CEO de Merlin Properties, Ismael Clemente i el president d'Enagás, Antonio Llardén. Tots dos han coincidit que els inversors els demanen "rendibilitat" més que no pas propòsit. Llardén ha mostrat la seva visió sobre el sector energètic i ha destacat que els països europeus estan treballant de manera conjunta per a un triple objectiu: la descarbonització, la seguretat de subministrament i uns preus raonables. En aquest sentit, ha manifestat que la sobirania energètica a Europa i la reindustrialització és el que es busca en el procés de descarbonització i la seguretat i ho ha lligat amb el fet que Europa ha de ser menys "ingènua" en la deslocalització. També ha manifestat que és, precisament, en la descarbonització i en la seguretat de subministrament on Enagás està posant l'accent. També ha destacat que en l'aposta per les renovables cal un impuls als 'gasos renovables' i ha defensat una política financera europea comuna per impulsar aquest sector.

Al seu torn, Clemente, que va impulsar juntament amb els seus socis l'empresa des de zero fins a arribar a estar a l'IBEX, ha defensat les llibertats d'usos per poder per exemple reconvertir locals comercials en habitatge. En aquest sentit, ha explicat que hi ha "molt residencial que s'està utilitzant com a oficina" perquè molts propietaris han "descobert" que així "no tenen dificultats per cobrar" i ha subratllat per exemple l'elevat "estoc" d'aquest tipus que hi ha a la ciutat de Madrid tot constatant que si hi ha una legislació de llibertat d'usos "tot aquest estoc anirà a habitatge". Qüestionat sobre com s'aconsegueix impulsar una empresa des de zero a l'IBEX ha ironitzat posant en relleu que això s'assoleix "si vens de l'INEM", ja que "la necessitat estimula la imaginació". Ha constatat que el mercat immobiliari espanyol cada vegada està més en mans estrangeres i que Merlin Properties és en els centres de dades on està posant l'accent del propòsit empresarial que és on també l'estat espanyol està incidint.

'Estratègies empresarials amb propòsit'

Més tard s'ha donat pas a la taula rodona 'Estratègies empresarials amb propòsit' a càrrec del CEO de Kave Home, Francesc Julià, la directora general de Màrqueting del City Football Group, Núria Tarré, i el conseller de Saica, Javier Pérez de Mezquia. Durant el debat, els tres ponents han posat en relleu quin ha estat el recorregut del seu model de negoci i com la innovació els ha ajudat a créixer de manera exponencial. Així, Julià ha exposat com l'empresa familiar Kave Home, una marca de mobles de disseny i de decoració amb més de 40 anys d'història, va iniciar el seu negoci venent matalassos des d'un galliner l'any 1983 fins a arribar a esdevenir "una marca global" amb presència a 90 països i comptant amb 23 botigues pròpies i 150 franquícies.

Per la seva banda, Tarré ha detallat la història del City Football Group, un model de negoci diferent i únic al món que s'ha convertit en la primera multinacional del futbol agafant com a base el Manchester City ara fa deu anys. En l'actualitat, el grup factura més de 1.000 milions d'euros i, a banda de l'esport, ha aconseguit crear un ecosistema en el qual també s'inclou el vessant social, tecnològic i del 'gaming' i l'entreteniment. A l'últim, Pérez de Mezquia ha explicat la història de Saica, una empresa industrial líder en el mercat europeu amb 81 anys de recorregut que es dedica a la fabricació d'embalatges de paper i cartró i que va haver de transformar el seu negoci tenint en compte que va iniciar la seva trajectòria centrant-se en la fabricació de teixits.

'Innovació: la fórmula secreta per un futur amb impacte'

La presentació de tres startups ha estat la temàtica que ha centrat la següent taula rodona de la jornada matinal. La CEO i cofundadora de The Smart Lollipop, Diana Ballart, ha explicat el seu cas d'èxit que consisteix en un dispositiu mèdic basat en un caramel intel·ligent que diagnostica malalties a través d’una mostra de saliva que resulta més ràpid i eficient que les analítiques tradicionals i un cost més baix.

Per la seva banda, Françoise de Valera ha exposat com l'startup Pack2earth ha aconseguit crear un material resistent obtingut a través de plantes i minerals que permet substituir el plàstic contaminant. Concretament, el seu producte està compost a temperatura ambient i servei per envasar aliments amb una llarga durada tant si són secs com líquids o semilíquids.

En tercer lloc, Marc Ibós ha posat en relleu la història de Talkual, una botiga en línia que ven fruita a oficines de tota Espanya que ha estat rebutjada prèviament per grans empreses per motius estètics. Així doncs, la solució permet "menjar saludable i ajudar al planeta reduint el malbaratament alimentari".

La jornada del matí de divendres s'ha clos com la conferència 'AI, AI...AY!', a càrrec del chief digital officer de Telefònica, Chema Alonso, que ha consistit en un recorregut per l'origen de la intel·ligència artificial i el seu moment actual.

Notícies relacionades