"/> "/>
Diumenge 24 de novembre de 2024
|
16:43 H
El chief information officer (CIO) de Palladium Hotel Group, Marcel Alet.
El chief information officer (CIO) de Palladium Hotel Group, Marcel Alet. (Foto: M. R.)
Turisme

La gestió de les dades, 'imperatiu' per a l'èxit de les estratègies en turisme

Per tal de comprendre millor el client i poder-li oferir productes i serveis que més li convinguin, optimitzar els processos, millorar la rendibilitat i l'efectivitat i anticipar-se a les noves tendències és "imperatiu" que les empreses, i fins i tot els països o les regions, basin les seves decisions en dades.

Andorra la Vella.- Per tal de comprendre millor el client i poder-li oferir productes i serveis que més li convinguin, optimitzar els processos, millorar la rendibilitat i l'efectivitat i anticipar-se a les noves tendències és "imperatiu" que les empreses, i fins i tot els països o les regions, basin les seves decisions en dades. Així ho creu el chief information officer (CIO) de Palladium Hotel Group, Marcel Alet, que considera que aquells que no apliquin aquesta gestió de la informació es "quedaran enrere" i no podran ser competitius.

En aquest sentit, l'expert, que recentment ha rebut el premi a l'executiu de l'any en l'Adobe Summit celebrat fa dues setmanes a Las Vegas gràcies a la feina que fa a la cadena Palladium, defensa que la clau de l'èxit és que les empreses o els organismes prenguin les seves decisions basades en dades, ja que en cas que no ho facin es "quedaran enrere". Així, és un ferm defensor del fet que "s'inverteixi" en aquesta cultura de la dada, però també incideix en el fet que sigui informació de "qualitat". En aquest sentit, posa èmfasi en el fet que les noves tecnologies, i especialment la intel·ligència artificial, pot ser emprada de manera molt efectiva per tenir una millor gestió del turisme i adaptar-se a les noves necessitats dels clients i això és una qüestió que Andorra, com a país, i el teixit empresarial hauria de tenir present, tal com defensa.

Així, destaca que en un entorn molt competitiu, en què la "hiperpersonalització" de l'oferta és clau, tenir una estratègia basada en dades que ajudi a conèixer millor els clients és essencial. De fet, considera que és un "avantatge competitiu" respecte de la competència centrar les decisions en la informació que donen les dades i més tenint en compte que hi ha molts territoris que ja estan fent una forta aposta per ser un "destí de turisme intel·ligent".

L'expert destaca que en definitiva les dades són "l'or del segle XXI" i que tant entitats com administracions ho haurien de tenir present i que la perspectiva ha de ser que la tecnologia pot ser un aliat fonamental. De fet, recorda que aspectes com la intel·ligència artificial poden tenir un impacte molt important en "la manera de com els viatgers planifiquen el seu viatge" i, per tant, tant les empreses com els països s'hi han "d'adaptar".

I quant al debat al voltant del factor humà i el paper que jugarà en tot aquest context complex que es dona en l'actualitat, Alet opina que la tecnologia servirà d'ajuda "en les tasques de poc valor afegit" de tal manera que les persones es puguin dedicar a aquelles que tenen "un alt valor afegit".

Notícies relacionades