Andorra la Vella.- L'auditori del Centre de congressos d'Andorra la Vella acollirà aquest dijous 23 de novembre el vuitè Simposi Internacional de Marketing d'Andorra (SIMA). Així doncs, el SIMA8 representarà una oportunitat única per explorar les últimes tendències i fets d'actualitat en relació amb la intel·ligència artificial, el metavers i altres tecnologies emergents, a partir de taules rodones que comptaran amb la presència de ponents nacionals i internacionals experts en màrqueting, noves tecnologies i altres disciplines que afecten les tendències de consum i comunicació.
Així, amb un programa ric i divers, les taules rodones i els ponents convidats oferiran perspectives profundes i valuosos debats sobre qüestions d'actualitat en l'àmbit del màrqueting i la tecnologia, guiats i moderats per la periodista Anna Mata. A més a més, es comptarà amb l'assistència del cònsol major d'Andorra la Vella, David Astrié, que presentarà i obrirà la jornada de taules rodones.
Les taules rodones i els ponents del SIMA 8
El present i el futur de l'ètica en l'era de la intel·ligència artificial
La intel·ligència artificial és una realitat que ja està transformant les nostres vides en diferents àmbits, però, a mesura que es desenvolupa esdevé essencial que considerem les qüestions ètiques que se'n deriven, com: la privadesa, la justícia, la transparència... Per això, en aquesta ponència es tractarà com ens afectarà i a quina escala ens ha de preocupar aquesta tecnologia, en auge.
• Manel Sanromà: President de CivicAI President CivicAI. L'associació que treballa perquè la Intel·ligència Artificial sigui ètica i pel bé col·lectiu.
• Jordi Ascensi: Head of Technology i PMO Strategy Andorra Recerca + Innovació. Especialista en ètica tecnològica.
• Cèsar Marquina: Chief Digital Officer Andorra Telecom, que compta amb una àmplia experiència en seguretat informàtica.
Fake news i la credibilitat de la fotografia després de Midjourney
La credibilitat de la fotografia es posa en dubte en una de les taules rodones del SIMA, on s'analitzaran les conseqüències de què tothom pugui generar fàcilment imatges falses, des de zero, a partir de textos descriptius gràcies a la intel·ligència artificial.
• Jordi Borràs: fotoperiodista i il·lustrador, especialitzat en retratar els moviments d'ultradreta a tota Europa.
• Maricel Blanch: fotoperiodista i editora gràfica, col·laboradora de l'agència de notícies Europa Press.
• Hèctor Mas: Director del Festival Ull Nu
• Marc Colominas: Director i Fundador de blit.studio, creadors de continguts visuals per a mappings, festivals i esdeveniments.
La privacitat de les dades personals a Andorra: engany o realitat?
Descobrim si, de veritat, és tan important la Llei de protecció de dades per garantir la privadesa i la seguretat de les dades personals. Una qüestió d'actualitat, sobre la qual parlaran experts en el sector que analitzaran diferents aspectes relacionats amb la protecció de dades, oferint una visió completa de la Llei des de diverses perspectives.
• Victor Roselló: CEO de Roselló-Mallol, despatx d'advocats especialitzat en protecció de dades.
• Jordi Ubach: Project Leader de l'Agència Nacional de Ciberseguretat.
• Andrés Lopez: fundador i CEO de Win2Win, un Marketplace d'empreses associades de diversos sectors, que distribueix productes en els principals canals digitals.
• Agda Castillo: fundadora i CEO de PrivAndTec, especialista en Protecció de Dades i ciberdelinqüència.
Els nous mitjans de pagament i la perspectiva de la fi dels diners físics
Parlem sobre la possibilitat d'un món on no existeixin els diners físics i de l'evolució de mitjans de pagament alternatius com a forma de pagament amb experts del sector financer.
• Adrià Peribáñez: Director d'Innovació a Andbank
• Carlos Salinas: Responsable de Digital Assets a Morabanc
• Albert Santiesteve: Director de Tecnologia i Seguretat a Creand Crèdit Andorrà
Com, quan i per què comprarem? Digitalització, intel·ligència artificial i altres tecnologies aplicades al comerç
Quines són les motivacions del nou consumidor? Fem un repàs a l'evolució del comerç i analitzem quines són les perspectives futures de consum en aquesta taula rodona.
• Iñaki Rubio: Design Director de MANGO, la reconeguda multinacional dedicada a la industria de la moda
• Albert Minguell: Founder & CEO de Broox Technologies, una plataforma que ofereix eines per crear experiències interactives, intel·ligents i memorables als punts de venta físics.
• Kim Capel: CEO de Visualtec i especialista en disseny i desenvolupament de webs de comerç electrònic.
Nous models de promoció turística a Internet: destinacions, algoritmes, SEO...
Diversos professionals del sector del turisme analitzaran com afecten els algoritmes, el posicionament SEO i les xarxes socials a l'hora de decidir com i on viatjar.
• Jordi Picón: Product Manager del software de lloguer vacacional Hotelgest
• Laura Bujalance: Online marketing & SEO Strategist al motor de reserves GNA Hotel Solutions
• Jordi París: assessor i consultor en hoteleria, allotjament i restauració. També President de la Unió Hotelera de les Valls d'Andorra (UHA).
• Albert Ferrando: CEO & Founder de Spotlio, una plataforma que ofereix solucions tecnològiques digitals per a destinacions turístiques
Abast i oportunitats, en la pràctica, de tecnologies d'innovació empresarial com ara el metavers
En aquesta taula rodona analitzarem el Metavers com a espai que pot permetre a les empreses connectar-se amb clients, empleats i socis en un entorn digital. Veiem com suposa una oportunitat per a les empreses, que tenen la possibilitat de liderar el camí en la innovació i la creació de valor.
• Eduard Rosicart: CEO de Metaverse News i Professor a ESIC, com a expert en la realitat del metavers i d'algunes de les seves aplicacions en el món de la comunicació i de les marques.
• Àlex Moga: CEO de Metaverse University, el centre especialitzat en formar professionals del metavers i de desenvolupament de negocis virtuals.
• Toni Colom: Director de l'agència Aymara, involucrat en la realització de projectes de Metavers.