Dijous 21 de novembre de 2024
|
16:40 H
La taula del 'Work on Andorra' moderada pel director de l'ANA, Arnau Colominas (esquerra) i que va comptar amb la presència del director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, el director general del Grup Pyrénees, Sergio Romero, l'empresari, fundador i expresident executiu d'Hotelbeds, Joan Vilà, i el president de l'FC Andorra, Ferran Vilaseca.
La taula del 'Work on Andorra' moderada pel director de l'ANA, Arnau Colominas (esquerra) i que va comptar amb la presència del director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, el director general del Grup Pyrénees, Sergio Romero, l'empresari, fundador i expresident executiu d'Hotelbeds, Joan Vilà, i el president de l'FC Andorra, Ferran Vilaseca. (Foto: M. P.)
Empresa

Fomentar la innovació, globalitzar les administracions i augmentar el valor del turisme, els grans punts del 'Work on Andorra'

Andorra la Vella.- Augmentar el valor del turisme, globalitzar i unificar els tràmits a les administracions, fomentar la innovació i diversificar la inversió estrangera. Aquestes són les grans conclusions a les quals es va arribar en el marc de la primera edició del 'Work on Andorra', el nou espai de diàleg i anàlisi al voltant del present i el futur econòmic i social del Principat, en el qual van participar actors polítics i empresarials rellevants del país.

D'aquesta manera, un dels principals raonaments als quals es va arribar va ser la necessitat d'analitzar un nou model de país més simplificat per minimitzar les gestions que han de dur a terme les empreses amb l'administració pública i els comuns, uns tràmits, que a l'entendre dels ponents són feixugues, així com la voluntat d'incentivar la col·laboració publicoprivada per fer front als reptes actuals del país, els quals també tenen afectació al teixit empresarial andorrà.

Entre les conclusions destacades també hi va tenir gran presència la necessitat de definir un full de ruta per marcar el futur de l'economia del país, així com la voluntat d'augmentar el valor del turisme al Principat millorant el servei amb l'objectiu de captar un visitant amb un poder adquisitiu més alt per evitar la massificació turística. En aquest sentit, també es va posar el punt sobre una assignatura pendent, la creació d'un pla comercial i la digitalització del mateix per tenir més prospecció internacional i millorar el servei al client que es dona actualment.

La diversificació de la inversió estrangera i el foment de la innovació també van tenir un paper rellevant al llarg de les taules rodones i entrevistes que van marcar la primera edició del cicle de diàlegs i anàlisi entorn del present i futur econòmic del país. Així doncs, es va apostar fermament per transformació la captació de la inversió estrangera perquè aquesta aporti més valor afegit al país i creï nous llocs de treball per a la població. Quant a la innovació, estretament lligada a la inversió, grans empresaris establerts al país van fer valdre les estratègies que han emprès per mantenir actualitzades les seves iniciatives i vincular-les a les necessitats de desenvolupament sostenible.

Finalment, però no menys important, un altre dels punts clau sorgits arran del cicle 'Work on Andorra' va ser l'aproximació a Europa a través de l'acord d'associació, al qual la majoria de ponent hi van fer referència destacant els múltiples avantatges que suposarà l'entrada al mercat únic pel teixit empresarial i el reconeixement internacional de la marca Andorra.

Notícies relacionades