Divendres 22 de novembre de 2024
|
07:27 H
El CEO de Top Line Marketing i vicepresident de Marketing global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez, durant les Jornades d'Empresa d'Andorra Telecom.
El CEO de Top Line Marketing i vicepresident de Marketing global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez, durant les Jornades d'Empresa d'Andorra Telecom. (Foto: M. R.)
El CEO de Top Line Marketing i vicepresident de Marketing global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez, durant les Jornades d'Empresa d'Andorra Telecom.
El CEO de Top Line Marketing i vicepresident de Marketing global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez, durant les Jornades d'Empresa d'Andorra Telecom. (Foto: M. R.)
El CEO de Top Line Marketing i vicepresident de Marketing global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez, durant les Jornades d'Empresa d'Andorra Telecom.
El CEO de Top Line Marketing i vicepresident de Marketing global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez, durant les Jornades d'Empresa d'Andorra Telecom. (Foto: M. R.)
Un dels assistents durant les Jornades d'Empresa d'Andorra Telecom.
Un dels assistents durant les Jornades d'Empresa d'Andorra Telecom. (Foto: M. R.)
El CEO de Top Line Marketing i vicepresident de Marketing global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez, durant les Jornades d'Empresa d'Andorra Telecom.
El CEO de Top Line Marketing i vicepresident de Marketing global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez, durant les Jornades d'Empresa d'Andorra Telecom. (Foto: M. R.)
Empresa

Un directiu de Coca-cola assegura que qualsevol PIME pot optar a un bon màrqueting indiferentment de la seva dimensió i pressupost

Andorra la Vella.- El CEO de Top Line Marketing i vicepresident de màrqueting global de Coca-cola (2003-2007), Javier Sánchez, ha assegurat aquest dimarts en el marc de la Jornada d'Empresa organitzada per Andorra Telecom que qualsevol empresa, indiferentment de la seva dimensió i presència al mercat, pot optar a tenir un bon màrqueting. "Afortunadament, el màrqueting ara és molt més assequible que fa trenta o quaranta anys, quan necessitaves grans pressupostos de publicitat per poder arribar a les audiències" ha assenyalat Sánchez mentre afegia que "el màrqueting és universal i els seus principis es poden aplicar a qualsevol marca. Fins i tot a les persones, ja que, simplement, és una estratègia que consisteix a incrementar el valor del producte".

Les jornades, que s'han celebrat a l'auditori de l'Art Hotel, han reunit prop de 180 persones, batent així el rècord d'assistència d'aquest esdeveniment que organitza cada any la parapública al voltant d'una temàtica concreta. Aquesta vegada, la trobada ha estat protagonitzada pels representants de dues grans empreses -Coca-cola i Grandvalira- que han exposat davant del públic assistent les seves estratègies de marca amb relació a diversos aspectes com ara el mercat actual i la preocupació per la sostenibilitat. "Les marques van molt més enllà del seu nom o el seu logotip. Tenen a veure amb el seu disseny, la seva utilitat i les emocions que transmeten" ha indicat Sánchez en un moment de la convenció tot afegint que l'objectiu d'una peça de publicitat, en aquest sentit, sempre hauria d'intentar transmetre els valors de la marca. "Si aconseguim mostrar l'essència de la marca, automàticament, el seu valor puja" ha puntualitzat el CEO de Coca-cola.

Per la seva banda, el director de màrqueting de Grandvalira Resorts, David Ledesma, ha recordat les principals eines que utilitza l'estació per transmetre la seva marca, entre elles, la 'llei de la lletra c' per "intentar ser coherents, creatius i consistents". "Vull recordar que Grandvalira celebrarà vint anys aquesta temporada i que, per tant, fa molts anys que estem fent marca" ha indicat el director del domini esquiable. "La marca es va construint a poc a poc amb estratègies que s'adapten a l'entorn digital que, actualment, passa per davant de la resta de canals" ha assegurat Ledesma mentre insistia que, no per això, Grandvalira ha deixat de treballar amb altres eines que té al seu abast. "Per a plantejar-se una marca és crucial fer-se tres preguntes bàsiques: què venc, a qui ho venc i com ho venc".

Quant al fet de comunicar i intentar vendre una marca en un moment que dona molta importància a la sostenibilitat, Ledesma ha assegurat que el 'Greenwashing' no serveix per a res. "Les companyies han d'explicar les seves històries i, simplement, intentar ser curoses amb el medi ambient. Això és el que estem fent a Grandvalira" ha puntualitzat el director de màrqueting.

El portaveu d'Andorra Telecom, Carles Casadevall, ha celebrat que durant la jornada s'hagin transmès moltes idees que els empresaris andorrans podran aplicar al seu entorn. "Avui no hem volgut tant fer publicitat dels nostres serveis sinó intentar ajudes les empreses amb aquest assessorament per part de dues grans marques" ha manifestat Casadevall. Amb relació a aquest tema, el portaveu de la parapública, ha insistit que aquesta orientació és important, ja que, la majoria de les empreses del país, a part de tenir els seus clients nacionals, també està enfocada als turistes i viu dels clients de l'estranger. "És positiu donar-los un cable amb dos experts sobre el tema de la marca per proposar una mica de reflexió" ha asseverat.

Notícies relacionades