Andorra la Vella.- L'Associació de contractistes d'obres d'Andorra (Acoda) es posa a disposició del Govern "per evitar la il·legalitat i la precarietat laboral". Aquest és el posicionament de l'entitat després de la reunió mantinguda amb l'executiu per abordar la problemàtica de les subcontractacions de personal. "Ens hem posat a disposició del Govern per treballar conjuntament i solucionar qualsevol problemàtica per garantir la seguretat i salut dels nostres treballadors, i evitar futures situacions de precarietat i il·legalitat en la contractació laboral", posen en relleu des de la patronal a través d'un comunicat.
Des de l'Acoda reivindiquen que de les inspeccions dutes a terme els darrers dos anys tant per part del departament d'Immigració com les que es duen a terme d'ofici des de Treball "demostren que el sector, en la seva immensa majoria, respecta tant la legislació laboral com la referent a la seguretat i salut en el treball" i que, per tant, les males praxis per part dels empresaris "no està ni molt menys generalitzada, tenint en compte que actualment el sector representa una massa salarial a la CASS de prop de 4.200 treballadors". En aquest sentit, cal destacar que posteriorment a la reunió entre l'executiu i l'Acoda es va informar que el departament de Treball ha obert un total de vuit expedients a quatre empreses del sector de la construcció per abusos laborals i mancances de salut i seguretat al treball.
Des de l'Acoda posen en relleu que la reunió mantinguda ha permès "clarificar quina és actualment la situació del sector i abordar particularment la casuística donada els darrers mesos de treballadors en possible situació de precarietat laboral".