Andorra la Vella.- La setena edició del projecte Tàndem, impulsat per Andorra Business i el ministeri d'Educació i Ensenyament Superior, ha finalitzat aquest dimarts, amb la gran final que s'ha celebrat a l'auditori del centre de Formació Professional d'Aixovall.
Enguany ha estat l'edició amb més participació. Hi ha pres part 93 alumnes i 18 docents del centre d'Aixovall, cinc empreses i per primera vegada s'hi han incorporat també estudiants i professors de les branques sociocomunitària i sanitària. El programa té per objectiu implicar la comunitat educativa de Formació Professional d'Andorra amb projectes innovadors que es desenvolupin a les empreses i potenciar el talent dels alumnes.
Els equips finalistes han disposat de 10 minuts per presentar les seves solucions innovadores als reptes plantejats per Caldea (com atraure parelles al nou Resort hotel i SPA), Ràdio i Televisió d'Andorra (com aconseguir tenir més espectadors de la franja d'edat jove), Tècniques d'Avantguarda (com resoldre i gestionar la necessitat que té una persona d'un servei professional qualsevol a domicili), Centre mèdic Valira (com donar eines i recursos per prevenir patologies visuals als menors de 6 anys) i HomeBox (com coordinar ciutadans del país i els seus clients per efectuar una mudança fent un bescanvi de competències professionals).
Finalment, l'equip guanyador de la setena edició ha estat Ducks&Rabbits, amb la seva proposta per fer front al repte plantejat per al Centre mèdic Valira. La ministra d'Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, ha destacat que aquest projecte, després de 7 anys, "s'ha consolidat com a exitós". Per a Vilarrubla, Tàndem respon al plantejament competencial del ministeri: "cada cop els empresaris busquen que els treballadors, a banda dels coneixements necessaris, tinguin iniciativa, siguin innovadors, sàpiguen trobar solucions i puguin treballar en equip".
Per la seva banda, el ministre de Presidència, Economia i Empresa i president d'Andorra Business, Jordi Gallardo, ha assenyalat que "aquest projecte ens ha permès involucrar empreses del país en un procés d'innovació oberta, sens dubte una nova manera de fer que permet les empreses incorporar metodologies que els ajudi a trobar solucions creatives i innovadores a les seves principals problemàtiques".
En la mateixa línia, la directora d'Andorra Business, Judit Hidalgo, ha destacat la consolidació del projecte Tàndem i ha explicat que "estem treballant amb les empreses per donar suport perquè incorporin algunes de les solucions proposades pels alumnes. Enguany, ja tenim dues de les empreses que ho estan valorant. En altres edicions, una empresa va incorporar parts de les solucions ofertes pels alumnes i altres ho van portar inclús als seus òrgans de decisió adaptant algunes de les solucions a l'empresa".
Edicions anteriors
La primera edició de Tàndem va finalitzar el mes de maig del 2017, amb la presentació de tres propostes dels alumnes d'FP que donaven solucions diverses al repte plantejat per Perfumeria Júlia que consistia a analitzar el comportament dels clients per poder millorar les experiències als seus establiments. Finalment, el projecte guanyador va ser una aplicació que permetia captar la informació dels clients gràcies a un mètode que combina tecnologia NFC, Wifi i Bluetooth. Van participar 11 alumnes, dirigits per cinc docents, i amb la implicació d'una única empresa, Perfumeries Júlia.
A la segona edició de Tàndem els alumnes de formació professional van haver de fer front als reptes plantejats per les empreses: Dermandtek, amb l'objectiu de conscienciar a la població sobre la prevenció i la necessitat de fer revisions per prevenir el càncer de pell; Hotels Plaza, que volia oferir una experiència regal personalitzada als seus clients; i Inlingua que proposava la creació d'un projecte atractiu d'immersió lingüística durant els mesos de juliol i agost adreçat a adolescents. Finalment, d'entre els cinc projectes finalistes, el guanyador plantejava la creació d'una aplicació i un sistema de punts de fidelització que permet al client gaudir d'avantatges i activitats exclusives en les instal·lacions de l'hotel. En aquesta edició van participar la totalitat dels alumnes del Centre d'FP (61), tutelats per 11 professors, i van treballar reptes plantejats per tres empreses.
La tercera edició del projecte Tàndem els estudiants d'FP van treballar els reptes d'innovació plantejats per Andorra Telecom, Gamma Management i VallmedicVision. L'equip guanyador va presentar un seguit de propostes per millorar les vendes de targetes de prepagament d'Andorra Telecom. El curs passat van participar 72 alumnes, tutelats per 12 docents, i els reptes van ser: Andorra Telecom demanava als alumnes treballar iniciatives per innovar en l'oferta de telefonia mòbil de prepagament per tal d'arribar a més clients; VallmedicVision volia idees per conscienciar la població andorrana per evitar l'ús abusiu de les pantalles digitals amb la finalitat de reduir la incidència de la miopia; i Gamma Management pretenia millorar la relació d'aquesta empresa de recursos humans amb els seus clients, que són empreses i candidats.
A la quarta edició van participar 68 alumnes i 12 docents del centre d'Aixovall que van treballar els reptes plantejats per Morabanc Andorra (Com aconseguir que anar al bàsquet sigui una opció d'oci prioritària per a la població d'entre 20 i 40 anys); Unicef (Com potenciar la col·laboració dels joves d'Andorra amb Unicef); i Vatel (Com poder fer que les professions del sector hostaler i turístic siguin més atractives pels estudiants del país).
A la cinquena edició van participar 80 alumnes i 12 docents que van treballar els reptes plantejats per Creu Roja Andorrana (Com ampliar la presència de la Creu Roja a nivell social al Principat); Vallnord (Com reduir la petjada ecològica de l'estació d'esquí de Vallnord); i Via Moda (Com reformular els processos interns de Via Moda per reduir la petjada ecològica).
A la sisena edició del projecte Tàndem van participar 91 alumnes del Centre d'FP, tutelats per 12 professors, i van treballar reptes plantejats per les empreses Abast Global, que plantejava com atraure, retornar i retenir el talent a Andorra, Daguisa Hotels, que volia eliminar tots els plàstics en la gestió hotelera, i FEDA, repte guanyador, que volia fomentar els hàbits saludables dels treballadors de l'entitat.