Andorra la Vella.- Una vintena de joves han pres part aquest divendres en la primera de les xerrades laborals emmarcades en el cicle que el servei de Joventut del comú d'Andorra la Vella ha impulsat, després de l'aturada per la pandèmia, per posar en contacte empresaris i joves de més de setze anys que busquen feina per als períodes de vacances. Aquesta primera sessió s'ha dut a terme al Rusc i la següent trobada serà la setmana vinent.
En el marc d'aquestes xerrades un total de vuit grups empresarials i el Servei d'Ocupació posen en relleu la feina que duen a terme i els professionals que necessiten. A més, per primera vegada, es compta amb la participació de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis per presentar el seu projecte de borsa de treball adreçat específicament als joves i que s'articula al voltant d'una App. Tal com ha posat en relleu el conseller d'Esports i Joventut del comú d'Andorra la Vella, Alain Cabanes, "es tracta que tothom s'uneixi per facilitar els tràmits, que sigui fàcil trobar feina i contactar les empreses, que també hi guanyen perquè tenen dificultats per trobar personal específic per a caps de setmana o vacances". D'aquesta manera, s'encaixa "els que necessiten feina i els que en donen", ha destacat Cabanes, que ha afegit que fer aquestes trobades ha estat una demanda dels joves que "necessiten connectar amb el mercat laboral". Així, ha recordat que a banda de facilitar aquests contactes, el personal del servei també orienta els joves en diversos aspectes com, per exemple, en la confecció d'un currículum. "Amb setze anys un jove no veu com pot contactar amb una empresa o quin format de currículum ha de transmetre" i en aquest sentit, des del servei de Joventut comunal es vol facilitar les eines perquè puguin donar resposta a aquesta necessitat.
Tant les empreses com el jovent destaquen els beneficis d'aquestes jornades. Així, des d'Andimesa Carla Borges posa en relleu que aquesta és la segona vegada que hi prenen part i que per a ells és important tenint en compte la mancança de mà d'obra actual. També ha remarcat que es dona una oportunitat als joves i és un guany mutu. "Amb els joves el que perseguim sobretot és cobertures per a caps de setmana, vacances escolars, reforç de campanyes de Nadal, estiu, carnaval, o de promocions que fem de diferents marques", ha detallat Borges, que ha afegit que precisament és aquest col·lectiu el que millor s'adapta a aquestes necessitats puntuals de les empreses.
A seu torn, des de Pyrénées Natàlia Meré posa en relleu que el col·lectiu jove "és la pedrera, són el futur i és important que des de ben jovenets sàpiguen quines trajectòries poden tenir". En aquest sentit, des de Pyrénées els presenten els diferents tipus de feina que hi poden desenvolupar. Meré ha explicat que hi ha joves que comencen a treballar a Pyrénées i que un cop es formen hi tornen.
Entre la vintena d'assistents a les jornades hi havia Roger Sánchez, que ha posat en relleu que hi prenia part per saber quines feines es presenten i com poder orientar els seus estudis en funció de les ocupacions que hi ha al país. A més, ha afegit que a ell li agradaria poder trobar "una feineta" per a les vacances escolars "per fer calerets per anar a estudiar quan sigui més gran".
En aquest cicle prenen part vuit grups empresarials (Caldea, Ski Andorra, Grup Pyrénées, Germans Cruz, Perfumeries Gala, Via Moda, Perfumeries Júlia i Esport organització Advent S. L.), a més del Servei d'Ocupació del Govern.