Dissabte 23 de novembre de 2024
|
23:11 H
El gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, i el product manager d'Electromaps, Luís Martín, durant la roda de premsa d'aquest dimarts.
El gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, i el product manager d'Electromaps, Luís Martín, durant la roda de premsa d'aquest dimarts. (Foto: M. P.)
El gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, i el product manager d'Electromaps, Luís Martín, durant la roda de premsa d'aquest dimarts.
El gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, i el product manager d'Electromaps, Luís Martín, durant la roda de premsa d'aquest dimarts. (Foto: M. P.)
El gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, i el product manager d'Electromaps, Luís Martín, fan una mostra de l'aplicació i del clauer al punt de càrrega de FEDA.
El gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, i el product manager d'Electromaps, Luís Martín, fan una mostra de l'aplicació i del clauer al punt de càrrega de FEDA. (Foto: M. P.)
El gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, i el product manager d'Electromaps, Luís Martín, fan una mostra de l'aplicació i del clauer al punt de càrrega de FEDA.
El gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, i el product manager d'Electromaps, Luís Martín, fan una mostra de l'aplicació i del clauer al punt de càrrega de FEDA. (Foto: M. P.)
Innovació

Els usuaris d'Electromaps podran consultar i operar en els punts de recàrrega de vehicles d'Andorra a través d'una aplicació

Encamp.- Donant continuïtat a la línia de treball establerta des de fa anys, FEDA Solucions i l'empresa Electromaps han arribat a un acord d'interoperabilitat per tal de permetre, a través de l'aplicació o pàgina web d'aquesta segona entitat, consultar l'estat en temps real dels punts de recàrrega per a vehicles elèctrics del país, així com conèixer el cost del servei i fer els pagaments corresponents. Actualment, el Principat disposa de 45 punts de recàrrega, dels quals 23 són propietat de FEDA i la resta d'altres operadors. L'objectiu d'aquest nou servei és modernitzar el model que hi havia fins ara, facilitant l'arribada de turistes amb vehicles elèctrics i fomentant la imatge d'Andorra com un país que aposta per la mobilitat sostenible, segons ha indicat el product manager d'Electromaps, Luís Martín.

L'acord, per tant, permet que d'ara endavant els usuaris d'Electromaps, que arriben fins als 230.000, puguin gestionar la recàrrega dels seus vehicles en tots els punts establerts a la via pública del Principat, sigui a través de la seva aplicació o bé mitjançant el clauer de l'operador europeu, que es podrà recollir a la seu de FEDA. Tal com ha detallat el gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, l'elecció d'Electromaps s'ha fet tenint en compte que "són el proveïdor de punts de recàrrega més important d'Europa", ja que ofereixen un servei que "dona seguretat als turistes" i els permet connectar-se als carregadors sense haver de tenir accés a internet.

Precisament, per a la utilització del clauer, Mora ha exposat que només s'ha d'apropar directament a l'estació de servei. Després d'uns segons es fa la comunicació i comença la recàrrega del vehicle. Una vegada carregat, només cal tornar a passar el clauer pel davant del punt de connexió i automàticament es rep el cost del servei a l'aplicació. S'implementa, per tant, un model que substitueix el codi QR que havien de fer anar els turistes i que des de FEDA que es reconeix que era "feixuc".

Pel que fa a nivell d'ingressos que suposarà aquesta nova eina per a la parapública, Mora ha dit que "s'ha optat per una tarifa de mercat" perquè "començàvem a estar saturats". Aquesta quota s'actualitzarà a finals de mes i se situarà en els 0,35 euros el kW/h, el que equival a 5,25 euros cada 60 minuts. Això representarà que es puguin recaptar entre uns 5.000 o 6.000 euros mensuals i que els usuaris tinguin més disponibilitat de places, ja que també s'ha doblat la velocitat de càrrega arribant fins als 9,5 kW/h. Tot i els beneficis, des de FEDA Solucions s'ha apuntat que l'objectiu no és recaptar, sinó recuperar la inversió de les infraestructures.

Quant als punts de recàrrega actuals, Mora ha dit que "estem fent una reflexió d'on podem posar-ne perquè siguin més eficients". Tot i que es tracta d'una feina que encara s'ha de fer, "la tendència a nivell europeu és incrementar les capacitats", ha afegit. També cal tenir en compte l'afluència d'arribada de turistes amb vehicle elèctric. "Hem de ser prudents i seguir de ben a prop les dades", ha manifestat, assegurant que en tres o quatre anys "hauríem d'incrementar la inversió per millorar la capacitat dels carregadors", passant de 22 kW a 50 kW, i treballar també per disposar de més oferta de recàrrega privada. En aquest sentit, ha detallat que des de principis d'any s'ha registrat una mitjana de 1.800 hores de recàrrega mensuals, el que representa una petita davallada tenint en compte l'eliminació de les dues hores gratuïtes que hi havia fins ara.

Notícies relacionades