Autocars Nadal i Coopalsa, les dues companyies concessionàries de les línies de transport nacional regular de viatgers, han comunicat oficialment al Govern el seu rebuig a la darrera proposta de compensació per la rebaixa dels abonaments. Malgrat això, mantenen la porta oberta per arribar a una solució tècnica conjunta.
"La proposta continua estant molt allunyada de les pèrdues reals que ha suposat la rebaixa en el preu de l'abonament mensual a 30 euros", ha afirmat el responsable de Nadal, Bartumeu Gabriel, qui ha afegit que "continuem a l'espera de trobar la fórmula tècnica que doni resposta a la pèrdua real generada per la decisió de l'executiu de rebaixar el preu dels abonaments".
Des de Coopalsa, el seu gerent, Gabriel Dallerès, ha exposat que cal "acabar amb les iteracions de propostes i contrapropostes per escrit i resoldre el problema d'una vegada, fent que els tècnics experts en transport trobin una metodologia consensuada de criteris i dades que permeti reduir les acusades diferències que avui encara existeixen."
Les dues companyies insisteixen que des de les concessionàries no es pretén fer negoci sinó simplement rescabalar un impacte econòmic fruit d'una rebaixa tarifaria -que tot i que comparteixen- s'ha de compensar de forma correcta amb fonament tècnic i ha de servir de base per a futures modificacions tarifàries.
Les dues empreses han posat novament als experts independents a disposició de l'executiu per tal de trobar una solució tècnica que s'ajusti a l'impacte real d'una rebaixa que a hores d'ara -nou mesos després- continua sense resoldre's i generant fortes tensions de tresoreria a les dues empreses concessionàries del transport públic de viatgers.
En relació amb la gratuïtat del transport públic de viatgers, les dues companyies consideren que encara hi ha molts fronts oberts i creuen que abans d'obrir-ne un altre s'haurien de tancar els ja existents.