Dissabte 23 de novembre de 2024
|
09:14 H
Calcular la petjada de carboni a les empreses
A l'Alça

Calcular la petjada de carboni a les empreses

Andorra la Vella

En dos o tres anys, la legislació internacional obligarà les companyies, siguin petites, mitjanes o grans, a calcular i declarar les seves emissions i pagar els impostos corresponents si superen el límit establert. Aquest seria un efecte directe del canvi climàtic sobre el sector empresarial i que posa de manifest que, l'escalfament global no és només una qüestió vinculada al desgel dels pols o el forat de la capa d'Ozó. Així ho ha expressat la directora de la Fundación Empresa & Clima, Elvira Carles, al programa 'A l'Alça'. L'experta ha remarcat que "un càlcul tan senzill com el de la petjada de carboni et dona idea, si mai ho has fet, de fins a on has de millorar, perquè pots pensar que inicialment en la teva empresa el transport de materials o mercaderies pot ser la part que més emissions fa, i després t'adones que el teu procés que té un disseny específic té unes emissions i consums energètics més importants, i s'ha d'incidir en això per a reduir les teves emissions".

Durant l'entrevista, també ha remarcat que "Andorra està molt ben alineada amb les polítiques que marca l'Acord de París i està fent els deures, així que podríem dir que està al sac dels 'països bons'. I si Andorra, el seu Govern i la seva població accepten un bon consell, és que s'afanyin, perquè l'emergència climàtica és exponencial, els efectes que estem vivint es multiplicaran i hem d'anar més ràpids fent els deures". En aquest sentit, recorda que ara per ara, només les multinacionals europees tenen l'obligació de declarar la petjada de carboni, però amb l'Acord de París, que Andorra ha ratificat, és qüestió de temps que la normativa s'acabi aplicant a tot el teixit empresarial.

La societat, que els darrers anys ha demandat a les empreses implementar polítiques contra l'emergència climàtica, ha tingut un paper fonamental per empènyer el teixit empresarial a actuar, i avui en dia, la sostenibilitat és un valor present en gairebé totes les companyies del país."'El consumidor', per dir-li així en l'àmbit global, és el que està exigint més sostenibilitat a aquell que li subministra els productes, i, per un altre costat, per sort, la consciència de les empreses de qualsevol mida, també cada vegada tenen més consciència. Però el tercer factor, que jo crec que fa més evident que aquests dos vagin de bracet, és la manera exponencial en la qual s'han anat multiplicant els efectes d'aquesta crisi climàtica", ha conclòs Carles.

Notícies relacionades