Prop de 120.000 persones visiten Naturlandia cada estiu. És una de les grans atraccions d’Andorra, però els darrers anys diversos passos en fals han deteriorat la imatge que els residents del país tenen de les instal·lacions. Quan Xabier Ajona va arribar per dirigir el parc n’era conscient, i ha treballat des d’aleshores per reformular el concepte de Naturlandia i presentar una nova proposta d’aquí a poques setmanes. Tal com ha explicat al programa ‘A l’alça’, Ajona creu que abans de la seva direcció, “l’esquí de fons estava passant molt desapercebut, tant a nivell intern de Naturlandia, on sí hi havia una part de l’equip que hi creia molt”, com a nivell extern, i que tampoc “la vessant estratègica i de posicionament s’estava treballant”. Dins el nou projecte, aquest esport tindrà un paper protagonista en la cota 2.000 i es complementarà amb l’oferta gastronòmica i d’allotjament rural del parc.
Amb 15 quilòmetres, la de la Rabassa és l’única estació d’esquí nòrdic del Principat. “Tenim unes característiques que ens permeten garantir bastant la neu, més que la resta de pistes d’esquí de fons del nostre entorn. Tenim un mercat proper com pot ser l'Alt Urgell i la Cerdanya, així que vam veure que hi havia una oportunitat de fer créixer aquesta línia de negoci i de generar sinergies amb les activitats que potser no s’estan aprofitant”, ha declarat el director de Naturlandia.
El ‘boom’ de l’esquí nòrdic
L’empresa obté el 70% dels seus beneficis durant l’estiu, però es treballa per potenciar l’oferta hivernal. En aquest sentit, la dificultat per practicar la modalitat alpina en temps del coronavirus va sumar adeptes a l’esquí de fons i ha provocat un creixement del nombre d’andorrans que visiten el parc que no es vol desaprofitar aquesta Setmana Santa. “Hem tingut prop de 1.200 persones que no havien fet mai esquí de fons. Es dona una casuística particular que és que els nens que venen per l’esquí escolar, quan tornen a casa, estan molt contents i parlen de l’esquí de fons, i moltes vegades són els que impulsen els pares a venir a provar-ho”, ha remarcat Ajona.
Amb un canvi de nom, Naturlandia presentarà les dues cotes com dos universos connectats. La cota 1.600 estarà destinada a les famílies i tindrà les activitats més organitzades i la cota 2.000 es deixarà per a “esperits lliures”, que vulguin gauidr d’una natura més salvatge.