Andorra la Vella.- Invest in Andorra/Innovation Hub Andorra (Actua) i el Global Sports Innovation Center impulsat per Microsoft (GSIC), han anunciat aquest dijous els deu finalistes de l'Andorra Sports Startups Challenge, un projecte que busca identificar les solucions més disruptives i les últimes tecnologies en tot el món a través d'un concurs d’'start-ups' per ajudar a millorar l'experiència i la fidelització de l'usuari a desestacionalitzar l'oferta esportiva i turística a Andorra.
Gairebé 70 empreses de divuit països han ofert solucions per aplicar a aspectes com la segmentació i personalització de continguts per un públic objectiu, optimització de l'experiència del client mitjançant la combinació i la integració d'aspectes digitals i físics, activació de patrocini i monetització de contingut. Tot això focalitzat en els esports d'hivern, esports de muntanya i el ciclisme, tal com informen des d'Actua.
Finalment els deu finalistes són: Blocksport (Suïssa), CamOnApp (Argentina), EVIX FIRM SL (Espanya), Force Impact Technologies (FIT, Estats Units), Global Sport Technology (Regne Unit), Macco Robotics (Espanya), MoonBikes Motors (França), Ratoong (Dinamarca), Snow51 (Xina), Xeerpa Màrqueting Solutions (Espanya).
Per al ministre de Presidència, Economia i Empresa, i president d'Actua, Jordi Gallardo, "el fet de rebre propostes d''start-ups' de més de divuit països corrobora l'interès que desperta el país en l'àmbit de l'esport i la muntanya". "Estem molt satisfets no només amb el gran nombre de propostes rebudes sinó també amb la seva qualitat. Les tres 'start-ups' millor classificades, inclosa la guanyadora, participaran en diferents activitats com l’Investor Day del proper mes de març, en reunions de negocis amb membres del nostre clúster d'esports i podran mostrar les seves solucions a la Casa de la Muntanya. Estem convençuts que les seves aportacions seran molt interessants per al nostre país", ha afegit. "Arran d'aquesta iniciativa ens estan contactant empreses interessades a conèixer el país per a una possible implantació", ha conclòs Gallardo.
En aquest sentit, Iris Córdoba, directora general de l'GSIC, ha explicat que "el gran nombre de participants de diferents regions ens asseguren una final molt competitiva on veurem solucions variades, la qual cosa permetrà al jurat seleccionar les que millor s'adaptin als principals reptes dels esports d'hivern, muntanya i ciclisme. És una gran oportunitat per als finalistes que podran concursar per dur a terme pilots a Andorra i per posicionar el Principat com a referent dels seus esports més representatius".
El 27 de gener, un jurat de tretze experts i professionals de la indústria de l'esport, així com 'stakeholders' i inversors realitzaran l'avaluació de les solucions finalistes i triaran un guanyador i faran dos mencions especials. El jurat està format per professionals de referència dels diferents sectors vinculats a la indústria com Sebastian Lancestremere, Sports Industry Managing Director de Microsoft Corp; Jurg Capol, director de màrqueting de la Federació Internacional de Ski; David Hidalgo, CEO de Grandvalira; Iris Córdoba, directora general de l'GSIC powered by Microsoft; Carlos Cantó, fundador d'SPSG Consulting; Christoph Rapp, director de vendes internacionals de ISPO; Jordi Nadal, director d'Andorra Telecom; Ferran Martínez, ambaixador Econòmic de la Confederació Empresarial Andorrana; Gemma Riu, gerent del clúster d'esports d'Andorra; Javier Guillen, director general d'Unipublic; Judit Hidalgo, directora d'Invest Andorra; Marc Pons, director de Innovation Hub Andorra i Ignacio Martin, director de Actinn.
L’'start-up' guanyadora de la competició rebrà una inscripció al GSIC sense cost per un any, un programa de mentoria de tres mesos amb GSIC i experts en la matèria, la possibilitat d'accedir al programa Microsoft for Startups, on obtindrà accés gratuït a la tecnologia de Microsoft (crèdits i productes en el núvol), una subscripció gratuïta d'un any a l'Andorra Sports Cluster i un paquet turístic per visitar Andorra. A més, tant el guanyador com les dues mencions especials participaran en diferents activitats com l’Investor Day al març de l'any que ve i reunions de negoci amb membres de l'Andorra Sports Cluster, així com la possibilitat de mostrar les seves solucions a la Casa de la Muntanya. El guanyador s’anunciarà el 3 de febrer.