Els receptius de l'associació d'agències de viatges d'Andorra (AVA) estan duent a terme un seguit d'accions de cara a la temporada d'hivern, entre els quals destaca la contractació d'unes assegurances per poder garantir que les estades dels clients al país disposin de totes les cobertures sanitàries i de despeses que es puguin ocasionar en relació a la Covid-19, incloent els casos d'aïllament sanitari per haver contret la malaltia durant l'estada a Andorra o bé per haver estat en contacte amb un cas positiu.
Afirmen que l'objectiu d'aquesta gestió és, entre altres, "poder evitar en tot moment una càrrega sanitària al Principat", ja que l'assegurança preveu també la repatriació del client en el moment que s'autoritzi en l'àmbit sanitari.
En paral·lel, informen que han contractat una empresa de comunicació especialitzada en les xarxes socials, per poder "comunicar correctament els butlletins sanitaris oficials del Govern i donar a l'exterior una imatge de país cohesionat enfront de la pandèmia".
Des de l’AVA reivindiquen el pes que tenen per a l’economia del país i, en aquest sentit, han fet públic un estudi que han fet en base a un mostreig entre diferents receptius. Es mostra que al llarg de l’any passat els receptius van portar al país el 15,85% dels turistes i que la despesa d’aquestes persones va ser de 151,4 milions d’euros.
També lamenten que la davallada en la recepció de turistes que han registrat aquest any és d’un 95% durant els mesos de setembre i octubre respecte dels mateixos mesos de l’any passat.