Divendres 22 de novembre de 2024
|
11:03 H
La taula rodona celebrada aquest dijous.
La taula rodona celebrada aquest dijous. (Foto: CEA)
Turisme

La digitalització, l’atracció de marques de luxe i la imatge de país segur, les inquietuds dels comerciants

Andorra la Vella

El repte de la digitalització, la millora continuada de la qualitat i l’atracció de marques de luxe, així com la promoció d’Andorra com una destinació segura i saludable han centrat aquest dijous les intervencions dels participants a la taula rodona sobre comerç en el marc de 'El futur a debat', el cicle que organitza la Confederació Empresarial Andorrana (CEA) en col·laboració amb BancSabadell d’Andorra.

El director general de Viladomat Esports, Francesc Pallàs; la consellera delegada del Grup Quars, Cristina Palmitjavila, i el director de Grans Magatzems Pyrénées, Ivan Armengod, han estat els protagonistes d’aquesta primera sessió que ha tingut en la digitalització un dels seus punts principals. En aquest sentit, els tres participants han coincidit en la necessitat de veure el negoci en línia i la botiga física com una mateixa cosa i de la necessitat de ser capaços de produir sinergies entre les dues modalitats: “Les persones entren a la botiga amb el mòbil a la mà i interactuant amb l’establiment”, ha explicat Palmitjavila. Pallàs ha apostat per convertir “la botiga en una web física, que doni tot el servei i la informació que dona l’online i que, a més, transmeti la passió del comerciant per allò que fa i pel producte que ven”. Armengod, per la seva banda, ha reclamat un canvi radical en les tarifes d’itinerància de dades que s’apliquen als turistes, perquè avui per avui constitueixen un fre a la digitalització del comerç.

L’atracció de les marques de luxe i l’aposta per la qualitat ha estat un altre dels eixos de la conversa. Tot i reconèixer que no és una tasca senzilla, Palmitjavila ha afirmat que “disposar de determinades zones del país on es puguin instal·lar aquestes marques seria un pas important” perquè “les marques de prestigi el que busquen és un entorn qualitatiu”.

Els tres representants del comerç han fet una bona valoració de la temporada d’estiu, especialment tenint en compte que es partia d’unes perspectives molt dolentes després del confinament a causa de la pandèmia del SARS-CoV-2. En aquest sentit, Pallàs ha destacat que “Andorra va aconseguir donar una imatge de país segur i de bona gestió de la crisi sanitària” i això ha contribuït a poder mantenir una certa afluència de turistes, especialment de proximitat.

Tots tres representants s’han mostrat partidaris de dur a terme algun tipus d’acció de cara a la temporada d’hivern per refermar aquesta bona imatge d’Andorra com a país segur des d’un punt de vista sanitari, i fins i tot Pallàs s’ha mostrat partidari de fer tests ràpids –en cas que fos logísticament possible– a tots els visitants a l’hora d’accedir al país.

La propera sessió de 'El futur a debat' serà dimarts vinent a les 10.30 hores i tractarà de les particularitats i expectatives dels negocis en línia. Les sessions es poden seguir en directe a través del canal Youtube de la CEA i de la web de la CEA www.cea.ad.

Notícies relacionades