A dia d'avui, l'única manera d'entrar al país és per carretera (a excepció de Gerard Piqué, que ve en helicòpter), però molts turistes que visiten el Principat provenen prèviament d'aeroports com els de Tolosa, Alguaire, Barcelona o Madrid. El seu bon o mal funcionament afecta directament el turisme andorrà i el tancament de la majoria de vols –juntament amb la recomanació de no viatjar– ha impedit britànics, russos o belgues venir aquest estiu.
En relació amb això, el president d'Iberia, Luis Gallego, ha afirmat aquest dimecres que la demanda de passatgers no recuperarà els nivells previs a la pandèmia fins al 2024. Ho ha dit després que l'Institut Nacional d'Estadística (INE) d'Espanya hagi registrat una caiguda del 91% els viatges en avió al juny des d'aeroports de la península.
Les estadístiques de l'INE revelen fins a quin punt ha afectat la pandèmia del coronavirus al transport aeri de passatgers, ja que va bloquejar l'arribada de turistes, més de la meitat dels quals tenien previst arribar en aerolínies de baix cost. Aquest tipus de companyies, secundàries, amb avions més petits, i que solen dependre d'aerolínies més grans, són el model que s'està estudiant per al trànsit de vols de l'aeroport d'Andorra-la Seu.