Els parquets europeus tancaven la jornada d'ahir amb acusades pèrdues. De la seva banda als Estats Units s’imposaven les compres de darrera hora que permetien tancar en positiu als principals índexs. La jornada d'avui dimarts es presentava assolellada fins que el Tribunal Constitucional d'Alemanya ha sentenciat que el Public Sector Purchase Program (PSPP) estava fora del mandat del BCE i que, per aquest motiu, el Bundesbank havia d'abstenir-se d'adquirir títols en el marc d'aquest programa. Reacció fulgurant dels mercats: els guanys superiors al 2% s’han esvaït i el deute perifèric incrementava la seva rendibilitat (caiguda en preu) amb el 10 anys d'Itàlia eixamplant 8 punts bàsics a 1,833%. Aquesta sentència no afecta al Pandemic Emergency Purchase Program (PEPP), recentment posat en marxa; tanmateix posa en entredit el rol del Bundesbank en aquest exercici de mutualització dels riscos. No tot està perdut i ara s'obre un període de 3 mesos en què s’haurà de justificar la proporcionalitat del PSPP. En el fons, el programa no és il·legal; en allò que es dona la raó a la part demandant és en què el programa no pot ser infinit i que s’hi hauria d’establir algun límit.
En el vessant sanitari a Europa es produeix un canvi en el liderat del dubtós rànquing de morts per Covid-19, així amb els seus 32.313 morts, el Regne Unit supera Itàlia. S’atia el foc de la gestió de la crisi sanitària per part del primer ministre. Pel que fa a la cursa per trobar una vacuna, Pfizer i BioNTech han anunciat l'inici dels assajos en humans de la seva vacuna experimental. Els primers resultats sobre la seguretat de la mateixa es donaran a conèixer a finals de maig.
Vencedors i perdedors
En aquest entorn de confinament hi ha vencedors i perdedors. Entre els sectors més beneficiats -a banda de 'HealthCare' o 'Consum No Cíclic'- trobem el sector 'Technology', i d'aquest n'emergeixen diversos sub-sectors. Per exemple el sector dels videojocs, que avui veurà les publicacions trimestrals d’ActivisionBlizzard (Call of Duty) i ElectronicArts (Saga FIFA, NBA Live...). Durant el confinament hem assistit a un increment del consum de videojocs i, malgrat les xifres d'usuaris únics, potser no són sostenibles en el temps; tot i això, sí que alguns d’aquests nous jugadors es converteixen en jugadors habituals. Així ActivisionBlizzard espera un creixement trimestral de les vendes d’un 5%, respecte al 4T19, fins als 1.320 milions de dòlars; mentre que per ElectronicArts el creixement seria del 3,5%, fins als 1.190 milions de dòlars. El sub-sector relacionat amb el 'hardware' i 'software' també ha experimentat un fort increment de les vendes durant aquestes setmanes de confinament; així no es fa estrany trobar títols del sector amb un comportament positiu des d'inicis d'any, quan els principals índexs dels països desenvolupats acumulen caigudes a l'entorn del 15% als Estats Units, i més enllà del 20% pels parquets europeus. Si volem invertir en el sector de la tecnologia podem fer-ho mitjançant el fons BGF World Technology (LU0171310955) que té una qualificació de 5 estrelles per Morningstar.