Andorra la Vella.- FEDA ha informat aquest dijous que ja són 3.007 les empreses i autònoms que, fins al 10 d'abril, s'han acollit a les reduccions de la factura, un volum que representa aproximadament la meitat de les empreses del país. La major part d'elles (77%) es beneficiaran de l'exempció total de la factura, i la resta (23%), d'una reducció del 80%. Així doncs, aquestes dades demostren el compromís de FEDA envers la societat per ajudar al màxim possible al teixit econòmic del país per poder superar la situació actual amb la menor afectació possible.
En relació amb la tipologia de clients que s'han volgut acollir a aquestes ajudes impulsades per la companyia, 2.153 són petites empreses i autònoms, de les quals un 25% s'ha acollit a una reducció en la factura del 80% i, el 75% restant, a la reducció íntegra de l'import mensual. Pel que fa a les empreses que són de gran consum, un total de 104 han sol·licitat l'aplicació de descomptes en les seves factures i, el 82% d'elles, han sol·licitat una reducció del 100%. De les 750 empreses amb un consum mitjà d'electricitat que han demanat el descompte, el 84% ja l'està gaudint.
A banda d'aquesta mesura, FEDA també ha disposat a empreses i autònoms la possibilitat d'ajornar o fraccionar el pagament de les factures de l'electricitat fins a dotze mesos sense interessos. Durant aquest període, s'han rebut 46 sol·licituds de fraccionament i 400 demandes d'ajornament. També es garanteix que no s'efectuïn talls de subministrament en cap concepte.
Davant de la situació generada per la Covid-19, la prioritat de FEDA també se centra a garantir el perfecte funcionament del seu servei i assegurar el subministrament elèctric a tot el país. Per això és imprescindible garantir la salut dels treballadors de l'empresa, assegurar que els contactes entre persones siguin els mínims possibles i que gràcies a aquest distanciament, es tinguin els equips disponibles necessaris per a un funcionament òptim de l'empresa.
En aquest sentit, cal destacar que el funcionament de la xarxa elèctrica del país s'ha mantingut amb tota normalitat gràcies a la feina dels diversos equips de la companyia que estan presents a la central i asseguren el funcionament de tota la xarxa. Els equips de terreny han hagut d'intervenir en diverses avaries per diverses casuístiques.
Quant a l'evolució de la demanda diària respecte del 2019, la xifra continua estant durant el mes d'abril per sota del 30%, una tendència que es pot preveure que es mantindrà mentre durin les mesures excepcionals decretades pel Govern.
Per últim, FEDA recorda que l'equip d'atenció al client reforçat ha respost de manera eficaç a les demandes rebudes d'ajornaments i de reduccions de tarifa. En aquestes tasques, l'equip ha comptat en tot moment amb el suport de l'equip de sistemes, que ha adaptat àgilment tots els canvis necessaris.