Divendres 22 de novembre de 2024
|
00:53 H
Els representants de les tres institucions que treballen en l’estudi: Fernando Ramoneda (Iniced), Pilar Escaler (CCIS) i Ignasi Martín (MoraBanc).
Els representants de les tres institucions que treballen en l’estudi: Fernando Ramoneda (Iniced), Pilar Escaler (CCIS) i Ignasi Martín (MoraBanc). (Foto: MoraBanc)
Innovació

MoraBanc i la CCIS inicien el segon estudi de maduresa digital

Andorra la Vella.- MoraBanc, la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra (CCIS) i la consultora especialitzada en transformació digital Iniced tornen a col·laborar per realitzar el segon estudi sobre la maduresa digital de les empreses a Andorra, que té com a objectiu mesurar el nivell de digitalització del teixit empresarial del Principat.

Com en la primera edició, l’informe s’elaborarà a partir d’enquestes adreçades a responsables de més de 400 empreses, de deu o més treballadors, amb preguntes relacionades amb catorze indicadors clau en la transformació digital. Aquests indicadors s’agrupen en quatre àmbits: visió, organització i lideratge, persones, clients i negoci digital. A partir de les respostes dels participants es determina l’índex de maduresa digital, una dada que serveix de referència per calibrar el ritme al qual el col·lectiu empresarial del país s’adapta als nous temps.

Aquesta segona edició permetrà també, a més de mesurar l’índex de maduresa actual, tenir una visió de com evoluciona la transformació digital a Andorra ja que les dades es podran comparar amb l’edició de l’any passat. En el primer informe, les empreses andorranes van suspendre en transformació digital, obtenint una nota de 2,8 sobre 10 punts, i el 81% es trobava en un estadi bàsic de maduresa digital.

Amb aquesta nova enquesta, tres entitats compromeses amb el present i futur digital –MoraBanc, la Cambra i la consultora Iniced– tenen la voluntat d’impulsar el coneixement sobre l’evolució de la transformació digital a Andorra i l’impacte positiu que pot tenir pel desenvolupament de futures accions de dinamització comercial de les empreses i l’establiment d’un full de ruta que permeti obtenir avantatges competitius.

L’informe de maduresa digital d’Andorra es presentarà públicament durant el mes de maig de 2020 i serà un contingut obert al país i a qualsevol institució interessada en treballar per a la transformació digital del Principat.

Notícies relacionades