Dissabte 23 de novembre de 2024
|
23:56 H
Patinets elèctrics compartits de l'empresa Reby.
Patinets elèctrics compartits de l'empresa Reby. (Foto: Arxiu)
Innovació

Els patinets elèctrics compartits de l'empresa Reby integren un sistema per detectar si estan mal aparcats a Barcelona

Barcelona

L'empresa de mobilitat elèctrica compartida Reby ha implantat un sistema per detectar si entre els 600 patinets elèctrics compartits de què disposa a Barcelona, algun està mal aparcat. Per fer-ho, la companyia catalana utilitza un sistema "pioner" d'intel·ligència artificial que analitza l'estacionament dels seus vehicles. Segons ha informat Reby aquest dimarts a través d'un comunicat, l'objectiu del sistema és "lluitar contra l'ocupació incorrecta de l'espai públic" i permet "acabar amb el vandalisme". Si l'empresa, present a Barcelona des de finals del 2018, detecta que un dels seus patinets elèctrics compartits està mal aparcat, multa l'usuari, "de manera pràcticament immediata" i a través de l'aplicació, amb sancions de 50 euros. La companyia assegura que en un 90% dels casos no cal una segona sanció, ja que no tornen a estacionar malament.

El nou sistema ha estat desenvolupat a Barcelona "en temps rècord" per un equip de més de 25 persones entre enginyers civils, informàtics i de telecomunicacions així com arquitectes i urbanistes. El procediment proporciona un "veredicte precís" sobre l'estacionament en un 80% dels casos, segons dades de Reby. En el 20% restant, es completa l'examen amb una "segona revisió manual" per decidir si hi ha sanció.

Abans d'implantar-lo a Barcelona, la companyia ja havia fet proves del sistema a les altres dues ciutats en què opera, Saragossa i Gijón. Al comunicat també remarquen que des que va començar a operar a la capital catalana, Reby ja va implantar un sistema "d'obligatorietat d'estacionament a les U invertides perquè els usuaris mantinguin l'espai per a vianants endreçat".

La cofundadora de Reby, Cristina Castillo, ha afirmat en el mateix comunicat que "es tracta del primer sistema d'aquest estil implantat a Europa" i ha dit que amb això volen que "Barcelona sigui la ciutat que encapçali la mobilitat sostenible i compartida". "La micromobilitat és una tendència imparable i ciutats tan avançades com Barcelona han de continuar abraçant-la. No obstant això, ha de ser adequada i mai depredadora de l'espai públic", ha afegit.