La Comissió Europea avala els canvis fets per Airbnb en l’últim any i assegura que la plataforma d’allotjaments turístics compleix ara amb la legislació europea de protecció dels consumidors. Després d’advertir l’estiu passat Airbnb de diversos incompliments, Brussel·les constata ara que Airbnb ha cedit a les seves exigències. Un dels principals canvis és que en les recerques d’allotjament amb dates seleccionades, els usuaris veuen el preu total a la pàgina de resultats, inclosos tots els càrrecs i taxes obligatoris que s’hagin d’aplicar (com ara el servei, la neteja i les taxes locals).
A banda, també distingeix “clarament”, segons la CE, si l’oferta d’allotjament és d’un amfitrió particular o d’un professional, ja que les normes de protecció dels consumidors són diferents segons el cas.
Un altre canvi impulsat ha estat el d’oferir a la pàgina web d’Airbnb, un enllaç fàcilment accessible a la plataforma de resolució de litigis en línia i tota la informació necessària relacionada amb la resolució de litigis.
A més, la companyia també ha revisat les seves condicions del servei, establint que els usuaris poden presentar una denúncia contra Airbnb als jutjats del país de residència o denunciar un amfitrió en cas de danys personals o altres perjudicis.
Per últim, també destaca el compromís de la plataforma a no canviar unilateralment les condicions del contracte sense informar clarament els usuaris per avançat i sense donar-los la possibilitat de cancel·lar el contracte.