La presència internacional de les franquícies espanyoles va créixer un 5,6% el 2018 fins a comptabilitzar 353 marques, 19 més que l'any anterior, segons un informe elaborat per l'Associació Espanyola de Franquiciadors (AEF). Andorra és el tercer país amb més presència de franquícies espanyoles per darrere de Portugal i de Mèxic. Al Principat hi han 95 marques de divuit sectors.
Les firmes espanyoles a l'estranger van comptar l'any passat amb 21.916 establiments oberts, 478 menys que el 2017, presentant així un descens del 2,2%, que segons el director executiu de l'AEF, Eduardo Abadia, es deu a la política de les grans marques de moda de tancar establiments petits i obrir "menys botigues però més grans". Un any més, la moda va continuar sent el sector líder de l'expansió internacional de la franquícia pel que fa a marques, amb 92 firmes (el 25,3% del total) que sumen 9.529 botigues repartides en 125 països. En segona posició es va trobar el sector d'hostaleria i la restauració, amb 58 ensenyes (16%) i 1.589 establiments en 81 mercats; seguida de la bellesa i estètica, amb 44 marques (12,4%) i 1.629 establiments presents a 51 països.