La marca automobilística espanyola Seat ha engegat el projecte 'Life Methamorphosis', a través del qual transformarà residus orgànics en biometà, que pot utilitzar-se en qualsevol vehicle propulsat amb gas. Segons Seat, qualsevol habitant de la ciutat de Barcelona genera uns 1,5 quilograms de residus al dia, la qual cosa suposa un total de 2,5 milions de quilograms al dia amb els quals es podria produir prou biometà per moure 10.000 cotxes uns 15.000 quilòmetres a l'any.
Un cop seleccionats els residus orgànics, comença el procés de transformació. Les escombraries s'introdueixen en uns digestors anaeròbics de 26 metres d'alçada, amb una capacitat individual de 4.500 metres cúbics. Dins del digestor no hi ha oxigen, per la qual cosa comença un procés de descomposició que genera uns gasos. Al cap d'uns 30 dies, s'aconsegueix biogàs amb un 65% de metà, segons ha detallat Seat.
"No obstant això, aquest biogàs encara no té prou qualitat per alimentar un motor de gas de Seat, per la qual cosa cal refinar-lo", ha assenyalat l'enginyer de la marca responsable del projecte 'Life Methamorphosis', Andrew Shepherd. Després de la fase de refinatge, el gas passa a comprimir-se i emmagatzemar-se. Seat ha destacat que, si es refinés tot el biogàs de l'Ecoparc 2 a biometà, 3.750 unitats del León podrien fer la volta al món cada any. "Amb aquest gas renovable abordem assumptes molt importants avui dia, com ara contribuir a l'economia circular, reduir residus i gasos d'efecte hivernacle, perquè la seva producció i ús genera un 80% menys d'emissions de diòxid de carboni (CO2) que la gasolina", ha subratllat Shepherd.
Actualment, tres Seat León i un Arona funcionen amb aquest biometà per comprovar-ne l'efecte en els seus motors després de recórrer un mínim de 30.000 quilòmetres cadascun.